De inkrimping van het personeelsbestand van Rabobank die in december 2015 is aangekondigd en de wijzigingen in de sponsorstrategie heeft gevolgen voor de organisatie van het sponsorteam van de bank.
Het sponsorteam zoals dat afgelopen jaren bestond is opgeheven. Wat betreft sponsoring zal er op een andere manier gewerkt worden met minder mensen. Daarbij zal er gewerkt worden in teams van communicatieprofessionals die telkens een bepaald project oppakken. Tom Taminiau, verantwoordelijk voor hockey, en Paul van den Berg, verantwoordelijk voor wielrennen en paardensport, zijn niet meer werkzaam en op zoek naar een andere uitdaging op het gebied van (sport)sponsoring. Met het wegvallen van het sponsorteam is de functie van Tom van Kuyk niet meer teammanager sponsoring, maar wordt hij sponsorstrateeg van de Rabobank.
Eind vorig jaar maakte de Rabobank bekend dat de accenten in sportsponsoring vanaf 2017 gaan verschuiven, waarbij de focus meer komt te liggen op lokale sponsoring. De verschuiving betekende dat de aflopende contracten met de KNWU, KNHS, het Rabo Development Team en het RaboLiv damesteam niet werden verlengd. Met de KNHB en NOC*NSF zou de Rabobank inmiddels dichtbij een nieuwe invulling van de samenwerking zijn.