Peter Verheul is gestart als Coördinator Business Partnerships bij ESNS (Eurosonic Noorderslag). Hij zal zich gaan bezighouden met het optimaliseren en uitbouwen van alle business partnerships bij het vierdaagse showcase festival, dat jaarlijks in januari plaatsvindt in Groningen.
“Met Peter halen we een zeer ervaren kracht binnen, waarmee we verwachten zowel de nieuwe afdeling Business & Development als het partnerprofiel van het evenement te versterken” aldus Nadine Zijp, Hoofd Business & Development bij ESNS.
Verheul is blij dat hij terugkeert in een partnerships-rol binnen de muziekindustrie. “ESNS is een prachtig platform, waar ik veel mogelijkheden zie en waar ik alle kennis en ervaring op het gebied van commercie en partnership-management kan combineren. Bovendien ken ik het festival goed door mijn vrijwel jaarlijkse aanwezigheid.”
ESNS is opgericht met als missie het stimuleren en bevorderen van de verbinding en circulatie van Europese muziek. Het is een non-profit, 100% showcase-festival voor uitsluitend Europese artiesten, met een internationale muziekconferentie. ESNS verkoopt elk jaar uit en trekt meer dan 4.000 professionele delegates, waaronder 400 internationale festivals, en presenteert showcases van ruim 350 Europese artiesten voor meer dan 40.000 bezoekers in totaal.
Peter Verheul werkt sinds 2016 onder de naam Entertainment Partnering in partnerships voor diverse partijen in media, entertainment en events. Voor die tijd was hij werkzaam bij o.a Mojo Concerts, Warner Music en Veronica Magazine.