Manager Commercie Peter Rovers vertrekt per 1 februari aanstaande bij PSV. Rovers was ruim vijf jaar actief in het management van PSV. In die periode was hij verantwoordelijk voor Marketing, Media en Merchandising en de laatste jaren ook voor Commercie.
"We hebben de afgelopen maanden intensief met elkaar gesproken over de toekomst, waarbij duidelijk werd dat de ambities van Peter in de loop van 2017 buiten PSV zouden liggen”, legt algemeen directeur Toon Gerbrands uit.
"In goed overleg hebben we een samenwerkingsvorm gekozen die hem ruimte biedt om invulling te geven aan die ambities, maar er tegelijkertijd voor zorgt dat PSV gebruik kan blijven maken van zijn commerciële kwaliteiten. Peter zal als zelfstandig consultant een aantal dossiers, waaronder sports betting, behartigen met als doelstelling een aantal van de huidige veelbelovende contacten in de loop van 2017 om te zetten in langjarige, succesvolle partnerships voor PSV.
PSV heeft grote waardering voor de rol die Peter Rovers heeft gespeeld in het realiseren van grote, belangrijke commerciële deals zoals energiedirect.nl als hoofdsponsor, UMBRO als vervanger van Nike, Philips als grootste co-sponsor van de Eredivisie en meerdere nieuwe sponsoren, die langdurig zijn vastgelegd. Daarnaast heeft hij een vooraanstaande rol gespeeld bij het connected stadium project en andere innovatieve marketing en media concepten."
"Na een aantal zeer intensieve jaren bij PSV is het voor mij in 2017 tijd voor een volgende uitdaging”, reageert Peter Rovers. "Dat zou meerdere kanten op kunnen gaan. Zowel het ondernemerschap als een managementrol bij een (internationale) sportorganisatie behoort tot de mogelijkheden. Ondertussen ben ik er trots op dat ik als consultant intensief betrokken blijf bij PSV. Op deze manier is er een oplossing gevonden, die voor beide partijen het maximale rendement gaat opleveren."Opvolging De directie en de raad van commissarissen van PSV gaan de tijd nemen om met elkaar de invulling voor de toekomst te bespreken.