Patrick Wouters van den Oudenweijer, oprichter en directeur van sportmarketingbureau House of Sports, is door Sponsorreport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in sponsoring in 2014.
Patrick Wouters dankt zijn uitverkiezing mede aan het fenomenale succes van De Coolste Baan van Nederland. Onder aanvoering van Wouters besloot het bureau het ondernemersrisico te nemen en een ijsbaan aan te leggen in het Olympisch Stadion. Wouters is ook de geestelijk vader van Team LottoNL-Jumbo, de gecombineerd schaats- en wielerploeg van voorheen Belkin en BrandLoyalty. Een noviteit in sponsorland.
Op de tweede plaats in de lijst van Sponsorreport van de 25 meest invloedrijke mensen staat een andere ondernemer ‘pur sang’, namelijk Bob van Oosterhout, directeur van Triple Double. Bob van Oosterhout opende onlangs zijn droom: SX, een sportsponsoring- en sportmarketing bedrijfsverzamelgebouw in Eindhoven. Triple Double is onder aanvoering van Van Oosterhout marktleider geworden op het terrein van sportmarketing. De top drie wordt gecompleteerd door Marcel Beerthuizen, directeur van bigplans.
In de lijst van 25 zijn de sponsoradviesbureaus het best vertegenwoordigd met tien mensen. Daarnaast staan er zeven vertegenwoordigers van sponsors en vijf vertegenwoordigers van rechtenhouders.
1. Patrick Wouters van den Oudenweijer, House of Sports
2. Bob van Oosterhout, Triple Double
3. Marcel Beerthuizen, bigplans
4. Mark Versteegen, KPN
5. Niels Markensteijn, TIG Sports
6. Johan Wakkie, Johan Wakkie
7. Hendrikje Crebolder, Rijksmuseum
8. Jan Driessen, Q&A Communicatie
9. Frank van den Wall Bake, Van den Wall Bake Consult
10. Jean Paul Decossaux, KNVB
De volledige lijst en de argumentatie is te vinden in het laatste nummer van Sponsorreport.