Patrick Kuijsters wordt per 1 juli 2022 de nieuwe directeur Brand, Marketing & Communications bij ABN AMRO. Kuijsters werkt momenteel bij de Volksbank als Lead Expertise Center Business en was daarvoor Directeur Marketing & Digital bij dezelfde bank.
Patrick Kuijsters heeft ruime ervaring op het gebied van marketing, communicatie en branding. Hij werkte in verschillende merk- en marketingrollen bij onder andere Sara Lee Douwe Egberts, KPN en - sinds 2013 - SNS en De Volksbank. Bij KPN was Kuijsters als marketingdirecteur onder andere verantwoordelijk voor de vereenvoudiging van de merkportfolio en het toekomstvast positioneren van het merk KPN voor zowel de zakelijke - als particuliere markt. Onderdeel hiervan was het rebranden van merken als Primafoon, Het Net, Digitenne en Planet Internet. Bij SNS heeft Kuijsters het merk opnieuw vormgegeven naar een no-nonsense bank met bijbehorende proposities, klantgroei en NPS-verbetering. In 2017 is de Volksbank als moedermerk geïntroduceerd voor de merken SNS, RegioBank, ASN Bank en BLG Wonen.
Bij ABN AMRO heeft Kuijsters als opdracht om het merk, de communicatie, marketing en sponsoring te laten aansluiten bij de purpose van de bank 'Banking for better for generations to come' en de daarbij bijbehorende strategie.