Olivier Smit is aangetreden als CEO van MMMatter en managing director van MPG. Hij volgt hiermee Dolly van den Akker op. Zij gaat zich na 6,5 jaar richten op nieuwe uitdagingen. Smit zal bouwen aan de verdere ontwikkeling en integratie van de verschillende bureaus binnen MMMatter met focus op digital, strategie, data en creatie.
Smit (46), voorheen werkzaam in diverse directie- en managementfuncties, heeft een trackrecord in succesvolle digitale transities, het bouwen van merken en het realiseren van groeistrategieën voor verschillende organisaties, waaronder Hilton, ABNAMRO, Unicef, J. Walter Thompson, KNSB, Vitesse en EuroParcs.
Olivier Smit: “Wat mij aantrekt aan MMMatter is de ambitie van de groep, de gedreven vakmensen en de expertises binnen de bureaus. Met een passie voor het creatieve vak en als ondernemend marketeer zie ik kansen om samen met de collega’s van de verschillende bureaus het netwerk door te laten groeien tot een leidende marketing- en contentorganisatie. Inspelend op de markt en de behoeftes van merken om echt van waarde te zijn, zal de nadruk liggen op uitbreiding van de expertise in digital en op een datadriven fullservice dienstverlening. Van strategie, concept en creatie tot distributie en evaluatie. Met plezier neem ik het stokje over van Dolly en ga ik met veel energie aan de slag om de volgende stap te zetten met MMMatter.”
Dolly van den Akker: “De afgelopen 6,5 jaar waren dynamisch, leerzaam en ontzettend leuk. Ik ben trots op mijn collega's en onze mooie klanten. Door focus op groei en verbreding van social media, data en creatieve expertise zijn er met het bureaunetwerk MMMatter mooie stappen gezet. Ik laat MMMatter en MPG met een gerust hart achter bij Olivier zodat er voor mij ruimte ontstaat voor een nieuwe uitdaging. Ik wens hem heel veel succes.”
Arthur Clement namens de aandeelhouders, Globitas: “Ik wil Dolly bedanken voor haar enorme inzet voor MMMatter en MPG. In de afgelopen periode heeft zij het bureau door de eerste fase heen geloodst. Ik wens haar veel succes toe in haar volgende stap. De komst van Olivier sluit aan bij de ambities van MMMatter om door te groeien naar een van de leidende fullservice bureaunetwerken in zowel Nederland, de Benelux als daarbuiten. De nadruk zal liggen op digital, strategie, data, insights en contentcreatie. De brede ervaring van Olivier in diverse directie-, management- en marketingfuncties waarbij (digitale) transitie en groei centraal stonden, sluit perfect aan bij deze volgende fase van MMMatter.”
Over MMMatter MMMatter is een snelgroeiend internationaal netwerk van marketing- en contentbureaus dat merken helpt waarde te creëren voor de lange termijn en impact voor de korte termijn. Vanuit één contactpunt ondersteunen wij merken fullservice en cross-agency bij hun marketing- en communicatie-uitdagingen. Door strategie, data, insights, concepting, content en distributie te integreren maakt MMMatter merken toekomstbestendig.
Het netwerk van MMMatter bestaat uit MPG Nederland, MPG.Concepts (New York), SOCIAL.INC, The Social Club en Gicom (Antwerpen). De gezamenlijke bureaus werken onder andere voor Ahold Delhaize, Aegon, Aedes, A.S. Watson, Bloemenbureau Holland, DA, Eneco, Enexis, Gall&Gall, Flexa, FNV, Holland Casino, IKEA Foundation, Media Markt, Nederlandse Spoorwegen, PWN, Rabobank, Rituals, SPAWW, Unilever, VeteranenInstituut, Yuverta.