Meike ter Braak start op 1 juni als Hoofd Communicatie & Marketing van het Rijksmuseum. In die functie zal Meike leiding geven aan de teams Marketing & Sales, Evenementen en Pers & Publiciteit.
Meike ter Braak: "Het kan geen toeval zijn dat ik op zo’n historisch moment begin bij het Rijksmuseum: 10 miljoen bezoekers! Het Rijksmuseum staat sinds de heropening fantastisch op de kaart. De grootste uitdaging ligt er in dit vast te houden en ook in de toekomst continu in te blijven spelen op de veranderende wensen van (inter)nationale bezoekers. Ik vind het een eer om de komende jaren een bijdrage te mogen leveren aan het nog verder versterken van het ‘merk’ het Rijksmuseum en heb er enorm veel zin in!”
Hendrikje Crebolder, directeur Development & Media Rijksmuseum: "Ik ben ontzettend blij met Meike. Met haar achtergrond neemt ze een schat aan ervaring mee. Het Rijksmuseum is nu iets meer dan vier jaar open en we leven ondertussen in een tijd waarin heel veel verandert in het medialandschap. Met Meike gaan we een nieuwe slag maken.”
Meike ter Braak studeerde Rechten aan de Universiteit van Utrecht (1998) en verdiende haar sporen als (retail)marketeer vervolgens bij verschillende commerciële organisaties zoals Albert Heijn als sr. Director Brand- en Concept Development en diverse rollen bij Unilever Nederland. Tot voor kort was zij o.a. Brand & Retail Director a.i. bij Varova Investments.