Mark Versteegen meest invloedrijk in sponsoring

Mark Versteegen, directeur sponsoring bij KPN, is door Sponsorreport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in sponsoring in 2015.

Bob van Oosterhout, oprichter en directeur vanTriple Double, staat opnieuw tweede in de lijst van 25 personen.

Mark Versteegen wordt de meest invloedrijke persoon in sponsoring genoemd vanwege zijn positie binnen KPN,waarbij hij direct toegang heeft tot de boardroom en CEO Eelco Blok, zijn consistente sponsorbeleid en de vele succesvolle activaties van de sponsorships. Een erkenning die werd benadrukt met het winnen van de ESA Best of Europe award begin 2015. Met kwantitatief en kwalitatief onderzoek zorgt hij voor de onderbouwing om vol op sponsoring in te zetten en overtuigt hij daarmee de KPN-marketeers om mee te investeren. Mark Versteegen is in 2015 ook de aanjager van nieuwe concepten. De introductie van het op zich bescheiden TEAMKPN Sportfonds zorgde voor veel positieve pr.
Een nieuwe ontwikkeling waarin Mark bepalend is, is de samenwerking tussen de verschillende geledingen van KPN op contentmarketinggebied. Mark Versteegen is volgens Sponsorreport "een echte ambassadeur, ook in het buitenland, die vol enthousiasme over zijn werk praat.”

Bob van Oosterhout

Opnieuw op de tweede plaats in de lijst staat Bob van Oosterhout. Van Oosterhout staat al jarenlang hoog genoteerd in de lijst van invloedrijke personen in de sponsoring industrie. Zijn bureau Triple Double is uitgegroeid tot het toonaangevende sportmarketingbureau in Nederland. Bob legt de lat steeds hoger en toonde zich ook als ‘projectontwikkelaar’ een kundige professional. SX in Eindhoven is uitgeroeid tot een broedplaats van talent als het om sport, marketing en media gaat. Triple Double ontwikkelt zich verder door acquisities op het terrein van online en digital. De top drie wordt volgemaakt door Niels Markensteijn, de managing partner van TIG Sports dat is uitgegroeid tot dé organisator van grote internationale sportevenementen in Nederland. TIG-evenementen als het WK Hockey, het EK Shorttrack en het WK Beachvolleybal werden met de grootste lof bezongen door FIH, ISU en FIVB, de internationale koepelorganisaties van deze sporten. TIG toont lef, creativiteit en ondernemerschap waar vrijwel alle sportbonden noodgedwongen moeten afhaken. Komend jaar is TIG ook op Olympisch niveau actief en organiseert het bureau het EK Atletiek 2016 in Amsterdam.

Hoogste nieuwkomers in de lijst zijn Tjitske Benedictus, hoofd sponsoring, events en activatie bij ING, op een zesde plaats, en Peter Dorr, commercieel directeur bij Ziggo die na de fusie van UPC en Ziggo de man achter alle sponsoringactiviteiten is, op de achtste plaats. Opvallend is het grote aantal nieuwkomers in de lijst (in totaal acht) vergeleken bij andere jaren.

Sponsorreport stelt jaarlijks een lijst samen van de meest invloedrijke mensen in sponsoring. De complete Top 25 met criteria, toelichting en motivatie is te vinden in het nieuwe nummer van Sponsorreport, de speciale 130 pagina’s tellende printeditie dat deze week verschijnt.