Joost Zuure, voorheen manager Sponsoring, Evenementen en Activaties bij Delta Lloyd, is per 1 oktober gestart als manager Sponsoring, Goede Doelen en Sport bij Nederlandse Loterij.
Zuure is verantwoordelijk voor de overkoepelende sponsorstrategie en het gezicht richting alle beneficianten, waaronder 18 Goede Doelen, NOC*NSF en de aangesloten sportbonden.
"Het is een prachtige kans in mijn carrière om bij een organisatie aan de slag te gaan die zo’n centrale en belangrijke rol vervult binnen de Sport en Goede Doelen sector. Mijn ambitie is het versterken van onze relaties met partners, het creëren van bewustzijn over onze afdracht bij beneficianten en spelers, en het optimaliseren van onze sponsorships (o.a. KNVB en NOC*NSF) waarmee we onze merkbekendheid, sympathie en voorkeur verhogen. Door geladen activaties, marketingcampagnes en communicatie met de verschillende merken bouwen we samen aan een sterk overkoepelend merk."
Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Jaarlijks investeert Nederlandse Loterij haar volledige opbrengst in de Nederlandse sport via NOC*NSF, 18 goede doelen op het gebied van gezondheid en welzijn en in de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën.
Nederlandse Loterij is partner van TeamNL en met zijn merken Lotto, Toto en Staatsloterij partner van de KNVB. Lotto stopt zoals bekend na dit jaar als sponsor van Team LottoNL-Jumbo. Jaarlijks ondersteunt Nederlandse Loterij via zijn merken de sport en goede doelen voor respectievelijk 45 en 17 miljoen euro.