Voormalig commercieel directeur van de KNVB Jean Paul Decossaux heeft zich per 1 februari als strategisch adviseur aangesloten bij Tribe Company, het bureau achter events als De Vrienden van Amstel LIVE, BusinessBoost Live, Strandfestival ZAND, The Streamers en diverse sportevenementen.
Jean Paul Decossaux werkte bijna 20 jaar bij de KNVB, sinds 2009 als commercieel directeur. Eind vorig jaar kondigde hij zijn afscheid aan. In zijn rol bij Tribe richt Decossaux zich op het creëren van nieuwe samenwerkingen en uitbreidingen binnen de bestaande sport- en entertainmentevents en zal hij betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe concepten.
Tribe Company is geen onbekende van Decossaux. Het evenementenbureau en de KNVB werken samen via Tribe Sports, dat gevestigd is op de KNVB Campus. Vorig jaar was Tribe tijdens WEURO2022 organisator van de Camping van Oranje. Bij elke EK-wedstrijd van de OranjeLeeuwinnen kregen Oranjefans, mede dankzij Albert Heijn en KPN, de gelegenheid om het EK Vrouwen te beleven vanuit het hoofdkwartier van het Nederlandse voetbal.
Jean Paul Decossaux: “Na bijna 20 jaar KNVB sluiten de groeiambities van Tribe Company, een sterspeler in de evenementensector met sport en entertainment verankerd in het bedrijfs-DNA, naadloos aan op mijn kennis, ervaring en interesses. Ik kijk uit naar onze samenwerking en het moois dat daaruit voort zal komen.”
Niel van Hoff, oprichter en CEO van Tribe Company: “We vinden het een voorrecht dat Jean Paul Decossaux kiest voor Tribe Company. Er is niemand met zo veel strategische en commerciële power en zo’n krachtig netwerk als Jean Paul. We zijn dan ook dankbaar dat we samen met hem kunnen optrekken in onze commerciële groeiambities.”