Jan Bosselaers wordt Marketing Directeur Heineken Nederland

Jan Bosselaers wordt per 1 januari 2025 benoemd tot Marketing Directeur Heineken Nederland en volgt hiermee Els Dijkhuizen op. De afgelopen vier jaar was Jan Marketing Directeur van Heineken Italië, waar hij een belangrijke rol speelde in het versterken van de leidende positie van Heineken op de Italiaanse markt.

Onder zijn leiding is het portfolio van Heineken Italië versterkt, met daarin bekende merken als Ichnusa, Birra Messina, Birra Moretti en Heineken. Jan startte in 2016 bij The HEINEKEN Company als Manager Marketing bij Alken-Maes, waar hij met succes de herpositionering van Cristal Alken & Maes leidde en het portfolio versterkte buiten pils, door een sterke groei van Desperados en de herlancering van Hapkin en Mort Subite als onderscheidende ambachtelijke bieren.

Els Dijkhuizen wordt Global Director Sponsorships Communication

Els Dijkhuizen zal per 1 januari 2025 worden benoemd als Global Director Sponsorships Communication, in het Global Heineken Brand & Quality Socializing team. In haar nieuwe functie zal Els verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de entertainment- en engagementplatforms die gekoppeld zijn aan de wereldwijde sponsorships van Heineken. Dit omvat het inzetten van belangrijke wereldwijde influencers in sport en muziek via het Heineken ambassadeursprogramma.

Daarnaast zal Els vernieuwende manieren ontwikkelen van het bouwen van merken en contact maken met hun consumenten, gedreven door een gezamenlijke passie voor sport en muziek. "In de afgelopen vier jaar hebben we bij Heineken Nederland Els leren kennen als gedreven en creatieve marketeer. Ze leidde onder andere de bekroonde Heineken-campagnes zoals 'bar experience' en de succesvolle lokale campagne om het 150-jarig bestaan van het merk te vieren. Daarnaast heeft Els een belangrijke rol gespeeld in de groei en het succes van Texels", aldus Menno van der Vlist, Woordvoerder Heineken Nederland.