Frieda Ulsamer de Waard wordt managing partner bij marketingbureau 2Basics. Zij gaat 2Basics helpen om het kantoor verder uit te bouwen.
Ruben Houkes: “Wij helpen merken versterken en omzet te laten groeien, op zo’n manier dat we ook een maatschappelijke bijdrage leveren: brand, business & social impact. Van oudsher doen we veel voor merken in sport, maar intussen vertalen we dat ook naar andere vormen van impact, zoals we dat deden voor Sanquin in gaming. Merken zijn op zoek naar bredere relevantie. Wij zijn daar goed in. Onze klantenlijst is sterk gegroeid. Frieda komt ons helpen bestaande klanten als KPN, EY, Sanquin, Coloplast, IJF, Subway beter te servicen en meer klanten te interesseren in onze manier van denken.”
Frieda over haar komst: “Ik ben in de reclame gestopt omdat ik de bureauwereld zie veranderen. De huidige manier van werken, de relaties tussen klanten en bureau en de betekenis die ik zoek, maakte dat ik op zoek ging naar een nieuwe uitdaging. Een zoektocht naar werk buiten een reclamebureau, waar mijn 25 jaar ervaring in de marketingcommunicatie van pas komt. 2Basics is een pareltje van een bedrijf. Veel klanten weten 2Basics al te vinden en weten dat er mooie cases zijn en worden gemaakt. Echter de hele wereld mag weten dat ‘we’ er zijn”.