Els Dijkhuizen is, per 1 januari 2021, de nieuwe Marketing Directeur bij Heineken Nederland en volgt hiermee David Lette op. In haar nieuwe rol is Dijkhuizen ook onderdeel van het managementteam van de Nederlandse tak van de brouwer.
In de afgelopen twaalf jaar was Els Dijkhuizen op diverse terreinen actief binnen Heineken, waaronder op het gebied van innovatie, communicatie, digital marketing, brand design en trade marketing. Ze heeft een brede achtergrond in het werken met wereldwijde merken in de FMCG-sector en is ook bij o.a. Coca-Cola en de Smiths Food Group werkzaam geweest. Op dit moment is Els als ‘Director Global Heineken Communication & Innovation’ verantwoordelijk voor alle Heineken merkcommunicatie en stond aan de wieg van de sterke positionering van Heineken 0.0. Voor Heineken Silver heeft haar team voor een veelbelovende start gezorgd in landen als Vietnam en China. Ook was Els nauw betrokken bij alle merkcommunicatie van Heineken rondom de UEFA Champions League Rugby World Cup en de Socialize Responsibly campagne.
Algemeen directeur Hans Böhm: “Els heeft een bak aan ervaring op het gebied van merken bouwen, innovatie, communicatie, commercieel denken en doen. Dit in combinatie met haar creatieve energie en samenwerkende persoonlijkheid maakt dat zij voor ons de juiste persoon is om ons prachtige portfolio van 11 merken in Nederland onder haar hoede te nemen."
Na een prachtige loopbaan van maar liefst 18 jaar heeft David Lette besloten om zijn vleugels buiten The HEINEKEN Company uit te slaan. De laatste vier jaar was David actief als Marketing Directeur bij Heineken Nederland en verantwoordelijk voor oa. Heineken, Amstel, Brand, Affligem, Desperados, Lagunitas, Sol, Oedipus, Apple Bandit en Jillz. In deze periode heeft David voor een enorme boost van Heineken 0.0 gezorgd en de koppositie gepakt in het alcoholvrije biersegment. Daarnaast kenden ook premium merken Desperados en Affligem onder zijn leiding een sterke groei. Een van de laatste wapenfeiten zijn de gloednieuwe commercials voor Brand en ook Affligem.
David startte in 2003 in Singapore bij Asia Pacific Breweries als Premium Brands Manager en werd daar twee jaar later Head of Out of Home Sales. Vervolgens werkte hij als Global Heineken® Business Development Manager, Marketing Manager Heineken in Polen en Premium Brands Director in het Verenigd Koninkrijk. Om uiteindelijk, na 41 jaar in het buitenland te hebben gewoond, met zijn gezin naar Nederland te verhuizen voor de rol van Marketing Directeur.
“We gaan David zijn positiviteit, passie voor merkenbouwen, zijn commerciële blik en toewijding enorm missen”, aldus algemeen directeur Hans Böhm. “Hij kan met trots terugkijken op wat hij in al die jaren heeft neergezet en uiteraard wensen we hem heel veel succes bij z’n volgende avontuur”.