Edgar Kuipers is aangesteld als de nieuwe Head of Marketing & Partnerships bij Ziggo Sport, de sportzender van VodafoneZiggo. Kuipers was Head of Account & Growth bij creatief bureau Natwerk en richt zich bij Ziggo Sport op de groei van het merk.
Met de komst van Kuipers gaat Ziggo Sport een nieuwe fase in met een groot en breed aanbod van kwalitatieve sporten als voetbal, racing, tennis en golf, en grote evenementen als het WK Volleybal, EK Handbal, WK Hockey en de Rugby World Cup. Daarnaast blijft de zender de programma’s Ziggo Sport Race Café, Rondo en het nieuwe Ziggo Sport Voetbal Café uitzenden.
Edgar Kuipers: “Ik heb heel veel zin om in deze rol op het snijvlak van marketing, communicatie, sport, media en sponsoring mijn ervaring met merken in te zetten. Sport kan ongeëvenaarde beleving toevoegen en ik ben blij dat ik nu ‘in the middle of it’ zit. Ik ga samen met een gepassioneerd team werken aan de verdere groei van het merk Ziggo Sport. We gaan het brede aanbod van de zender meer in de etalage zetten om Ziggo Sport nog meer een unieke en onmisbare zender voor de Nederlandse sportliefhebber te laten worden.”
Marcel Beerthuizen, directeur Ziggo Sport: “We gaan ons met Ziggo Sport nog meer focussen op de breedte van ons aanbod, gecombineerd met de beste commentatoren, experts en analisten van Nederland. We zijn blij dat we Edgar aan boord hebben om ons merk nog beter bekend te maken bij de sportliefhebbers. “