Tijmen Bos is benoemd als Commercieel Directeur van de Dutch Grand Prix. Samen met zijn team zal Bos verantwoordelijk zijn voor o.a. sponsoring, ticketing en hospitality.
Tijmen Bos was de afgelopen 10 jaar werkzaam in verschillende directierollen bij o.a. de FD Mediagroep, Telegraaf Media Groep / Sky Radio Groep en Talpa Radio.
De Dutch Grand Prix BV is een samenwerking tussen SportVibes, TIG Sports en het Circuit Zandvoort. De overeenkomst over de Formule 1 race in Zandvoort is gesloten tussen Formula One Management en de Dutch Grand Prix.
Tijmen Bos: “Ik kijk enorm uit naar deze nieuwe uitdaging. De founders van De Dutch Grand Prix hebben ongelofelijk veel werk verzet om de droom van heel veel Nederlanders waar te maken: de terugkeer van de Formule 1 op het legendarische circuit Zandvoort. Dat ik mag bijdragen om hier een groot succes van te maken is te mooi om waar te zijn. Mijn ervaring op het vlak van commercie, media en entertainment gecombineerd met mijn passie voor sport en Formule 1 in het bijzonder, komen allemaal samen in deze nieuwe uitdaging.”
Algemeen directeur van de Dutch Grand Prix Imre van Leeuwen: “We zijn blij dat Tijmen ons team komt versterken. De Dutch Grand Prix is voor heel veel mensen, merken en bedrijven het hoogst denkbare podium om zich mee te kunnen associëren. Om al deze partijen op het datzelfde niveau te kunnen servicen hebben wij onze organisatie versterkt met een ervaren professional. Tijmen kennen we al jaren, heeft een goed netwerk en is sterk in creative concepting. In de verschillende directierollen bij onder andere Talpa, TMG en FD Mediagroep heeft hij veel ervaring opgedaan die wij bij de Dutch Grand Prix goed kunnen gebruiken. Daarnaast past zijn ondernemersmentaliteit goed bij de start-up fase van deze onderneming.”
Foto: Levin de Boer en Paula vd Meeren / Kippa