Onlangs is Richard Denton in dienst getreden van Vitesse als manager sponsoring en partnerships. Deze functie maakt onderdeel uit van de commerciële afdeling van Vitesse onder leiding van commercieel directeur Olivier Smit.
"Ik ben blij met de versterking van ons commerciële team met de komst van Richard. Op het vakgebied sponsoring en partnerships hebben we professionals nodig met bewezen expertise om de ambitieuze plannen van Vitesse te kunnen waarmaken. Vanuit die gedachte hebben we besloten iemand te zoeken die op verschillende niveaus met merken en rechtenhouders heeft gewerkt. Ik ben er dan ook van overtuigd dat Richard een waardevolle bijdrage gaat leveren aan onze ambities”, aldus commercieel directeur Olivier Smit.
Denton heeft meer dan 25 jaar ervaring met merken als Canon, Philips, ABN Amro, Heineken, TCS en Unilever. Daarnaast ontwikkelde hij fan engagement programma’s en sales en marketing programma’s inclusief rechtenpakketten voor FIFA World Cup, UEFA Champions League, Formule 1 teams en Olympische Spelen. In Nederland werkte Denton voor partners van de Eredivisie, KNVB, KNSB, PSV, Ajax, Mojo, het Nationaal Ballet en het Van Gogh Museum voor het ontwikkelen van sponsorrechten en activatieprogramma’s. Tijdens zijn carrière in sportmarketing heeft Denton ook uitgebreide kennis opgedaan aan de bureauzijde, onder andere bij IMG, Bigdaddy en Trefpunt Sport en Entertainment.
Richard Denton: "De kans om bij Vitesse in het commerciële team aan de slag te gaan, kon ik niet afslaan. De visie en ambities van Vitesse voor de komende jaren en specifiek op sponsoring en partnerships spreken me bijzonder aan. Ik heb het geluk dat ik met een flink aantal grote en aansprekende merken heb mogen werken, en ik zie een grote kans om juist deze kennis en ervaring in te zetten voor Vitesse."