Arno de Jong, CMO van Nederlandse Loterij, is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Dat is donderdag 26 maart in een alternatieve - online – editie van de Dutch Marketing Awards bekendgemaakt.
Volgens de jury: "Arno ziet het als missie om marketingthema’s hoger op de agenda te krijgen bij bestuurstafels en heeft zelf een ijzersterke businesscase. Hij legde in 2016 de basis voor de successen van 2019. Hij voegde twee bedrijven samen en liet zeven merken floreren. Hij en zijn team beklommen niet alleen alle prijzenpodia, maar zagen ook de brand equity over de hele linie verbeteren, de omzet flink groeien en de digitale omzet verdubbelen."
Nederlandse Loterij was afgelopen jaar zeer succesvol met zijn marketingcampagnes. Bij de Effies 2019 won de campagne van Koning Toto twee keer goud. Nooit eerder won een adverteerder twee gouden Effies in hetzelfde jaar. Naast goud voor Koning Toto was er ook nog een zilveren Effie voor de december-campagne van de Staatsloterij met Frekkel, het lelijke hondje. In de lijst van Sponsorreport van meest invloedrijke mensen in sponsoring staat De Jong op een negende plaats.
Andere genomineerden voor Marketeer of the Year waren Colette Cloosterman- van Eerd (CCO Jumbo), Martijn Delahaye (directeur Marketing & Communicatie AFAS Software), Dorkas Koenen (CMO Rabobank) en Caroline van Turennout (manager Marketing & Communicatie Europe Zeeman). Andere grote winnaars bij de Dutch Marketing Awards 2020 zijn HelloFresh, Too Good to Go en Swapfiets.