Het Watersportverbond heeft Anne Loes Kokhuis aangesteld als nieuwe manager Commercie & Communicatie. Arend van Bergeijk wordt manager Wedstrijdsport.
Maurice Leeser, directeur Watersportverbond is erg blij met de versterking van het team: "Vanwege het nieuwe Beleidsplan 2017+: Sterk op het water en de stappen die het Watersportverbond kan én moet maken om toekomstbestendig te blijven zet het Watersportverbond de komende jaren sterk in op het creëren van nieuwe verdienmodellen en van een passend (wedstrijd)sportaanbod. Om dit te bewerkstelligen is een sterke en een continue in ontwikkeling zijnde organisatie een vereiste, meer met minder. Arend en Anne Loes zijn ervaren in hun vakgebied en hebben in de loop der jaren veel expertise opgedaan, zowel binnen als buiten de (water)sport. Ik ben trots om ze te mogen verwelkomen en ik kijk vol vertrouwen naar het behalen van onze geformuleerde doel(stelling)en ambities.”
Anne Loes Kokhuis beschikt over veel ervaring op het gebied van Commercie en Communicatie. Als zzp’er werkte Kokhuis al intensief samen met het Watersportverbond op het gebied van commerciële zaken voor de finish van de Volvo Ocean Race in Den Haag, en maakt nu de stap naar een prominentere rol binnen het Watersportverbond.
Kokhuis heeft de nodige ervaring opgedaan als manager Commerciële Zaken bij de KNWU en heeft daarvoor als Marketing Manager bij o.a. Ziggo en Eneco gewerkt. Per 1 mei 2018 gaat ze aan de slag bij het Watersportverbond waar ze leiding gaat geven aan de afdeling Communicatie & Commercie.
Arend van Bergeijk zal per 1 juli 2018 het Watersportverbond komen versterken als manager Wedstrijdsport. Van Bergeijk is een zeer ervaren (zee)zeiler. Zo zeilde hij in 1997-1998 rond de wereld in de Whitbread Round the World Race (nu Volvo Ocean Race), won hij de Tour de France a Voile en nam hij deel aan diverse (internationale) zeilevenementen