ABN AMRO past Corporate Communicatie afdeling aan

ABN AMRO heeft een aantal wijzigingen binnen de Corporate Communicatie-afdeling van de bank doorgevoerd. Door het samenvoegen van de verantwoordelijkheid voor het merk ABN AMRO met de afdeling Sponsoring & Events en de ABN AMRO Foundation, ontstaat een nieuwe afdeling ''Brand, Sponsoring é Foundation''. Ernst Boekhorst wordt Manager Brand, Sponsoring & Foundation.

De wijzigingen in de organisatie moeten bijdragen aan het versterken van de strategische impact van de afdeling, een betere alignment creëren tussen corporate communicatie, merk en reputatie management, en leiden tot meer wendbaarheid en efficiëntie.

Behalve de nieuwe afdeling ''Brand, Sponsoring & Foundation'' leidt het samenbrengen van de afdeling Interne Communicatie met de verantwoordelijkheden voor externe communicatie tot de formatie van een nieuwe afdeling ''Communications''. Suzanne van Kordelaar wordt Manager Communications.

Ernst Boekhorst heeft de activiteiten van de bank op het gebied van sponsoring en de ABN AMRO Foundation via het Partner van de Toekomst programma de afgelopen jaren een gezicht gegeven. "Met zijn positieve energie, verbindende kwaliteiten, en sterke klantgedreven instelling streeft Ernst met zijn teams steeds een hoge kwaliteit delivery na”, aldus Daniel Casalod, Directeur Corporate Communicatie & Sustainability, in de toelichting van ABN AMRO bij de benoeming van Ernst Boekhorst. "Door dit in zijn nieuwe rol te combineren met de verantwoordelijkheid voor het merk ABN AMRO, verwacht ik dat we hier volgende stappen vooruit zullen gaan zetten om het ABN AMRO merk nog sterker en vitaler te maken.”

Suzanne en Ernst maken onderdeel uit van het management team Corporate Communications & Sustainability en zullen in deze nieuwe rollen per 9 januari rapporteren aan Daniel Casalod, Directeur CC&S.
De nieuwe afdelingen zullen per 1 mei 2017 operationeel worden. De wijzigingen hebben geleid tot het verkleinen van het managementteam.