OPPO, een van de grootste smart device merken ter wereld, gaat een geïntegreerde sponsorsamenwerking aan met The voice of Holland.
De samenwerking bestaat onder andere uit de inzet van OPPO break bumpers, backstage gebruiksmomenten en tv-commercials rondom de uitzending. Met OPPO smartphones wordt daarnaast allerlei exclusieve online content gecreëerd.
OPPO wil samen met The voice of Holland een bredere doelgroep kennis laten maken met het merk, dat internationaal al een miljoenenpubliek weet te bereiken. Naast in program sponsoring en co-created content start OPPO een social mediacampagne in november om kijkers ook buiten de uitzendingen om te activeren.
OPPO vierde onlangs zijn 16e verjaardag en is een van de vijf grootste smartphonemerken ter wereld. Ook in Nederland heeft OPPO met verschillende innovatieve productlanceringen in korte tijd een sterke fanbase opgebouwd. Populaire smartphoneseries zoals de premium Find X-range en de creatieve Reno-lijn weten met baanbrekende fotografie en video-specs een groeiende, overwegend jonge doelgroep te overtuigen in een zeer competitieve markt. Ook op het gebied van connectiviteit positioneert het merk zich sterk: in Nederland was OPPO het eerste smartphonemerk met een 5G-ready toestel.
Internationaal werkt OPPO samen met toonaangevende partners zoals FC Barcelona, Wimbledon, Lamborghini en National Geographic. In Nederland is OPPO al twee jaar sponsor van de National Geographic Fotowedstrijd en onlangs werd een succesvolle samenwerking met het Amsterdamse Moco Museum gelanceerd rondom de productintroductie van de Reno4 smartphone serie. Ook is OPPO sinds dit seizoen sponsor van FC Utrecht.
Omar Al Azami, Communicatie & PR Manager bij OPPO Nederland voegt toe: “Wij zijn ontzettend enthousiast over onze samenwerking met The voice of Holland, een van de meest creatieve en tot de verbeelding sprekende formats op de Nederlandse televisie. Onze smartphones zijn erop gericht om gebruikers te inspireren hun meest creatieve zelf te zijn, en dat sluit naadloos aan op de ambitie van The voice of Holland. Deze samenwerking is voor ons een logische volgende stap in de ambitie om ons bereik en brand awareness te vergroten. Wij kijken ernaar uit om met onze innovatieve oplossingen op het gebied van fotografie en video de interactieve kijkervaring samen met het team van The voice of Holland naar een nog hoger niveau te tillen.”
Marco Gijsen, Director Strategy, Creativity & Production bij Ad Alliance voegt toe: “The voice of Holland heeft door de jaren heen een sterke betrokkenheid bij haar publiek opgebouwd. Hierbij staan kwaliteit en creativiteit voorop. OPPO inspireert gebruikers om creativiteit vast te leggen met hun smartphones. Deze creatieve overlap levert een geweldige match up tussen het format en OPPO. OPPO wordt binnen het programma als onze preferred hardware partij gebruikt en alle social content op onze kanalen is geschoten met de allernieuwste OPPO devices. Het merk is sinds twee jaar actief in Nederland. Graag dragen wij met een krachtig bereiksplatform als The voice of Holland bij aan het creëren van maximale awareness voor OPPO.”
OPPO is actief in meer dan 45 landen, Nederland was in 2018 een van de eerste markten in Europa waar OPPO een kantoor opende.
De eerste aflevering van het nieuwe seizoen met het merk als sponsor is op 20 november te zien op RTL 4. Voor The Voice of Holland is het alweer het 11de seizoen.