Op vrijdag 1 september start een nieuw seizoen van ‘Holland’s Got Talent’ bij RTL 4. McDonald’s heeft zich als partner verbonden aan de talentenshow.
McDonald’s heeft als hoofdsponsor de handen ineengeslagen met media saleshuis Ad Alliance en producent Blue Circle. Ad Alliance en McDonald’s introduceren in het nieuwste seizoen het concept: ‘Good times met Holland’s Got Talent’. Tijdens het auditieproces, maar ook achter de schermen, rondom het programma en online worden de McDonald’s geluksmomentjes passend gecombineerd met het feel good gehalte van Holland’s Got Talent.
De aanwezigheid van McDonald’s als hoofdsponsor moet niet alleen de merkzichtbaarheid versterken, maar ook mogelijkheden bieden voor betekenisvolle betrokkenheid. Door de talenten een speciale ‘Good times area’ aan te bieden waar ze kunnen ontspannen en genieten van het McDonald’s assortiment creëert het merk een tastbare verbinding met de show en de deelnemers. In de McDrive verrassen presentatoren Jamai en Buddy de talenten op ludieke wijze met een doorvertaling van het concept in de zogeheten ‘Good times drive through’
“Als grootste familierestaurant van Nederland hebben wij met ‘Holland’s Got Talent’ als het ultieme familie TV-moment, een perfecte match gevonden”, zegt Stijn Mentrop, CMO McDonald’s Nederland. “Voor beide merken is dat belangrijk: met elkaar mooie momenten beleven. Bovendien past de ‘open voor iedereen’-talentenjacht bij ons als merk. Bij McDonald’s is niet alleen iedereen welkom als gast – ook als medewerker. Los van wie je bent of waar je vandaan komt kijken we naar jouw talent. Een perfect match dus met het programma wat ons betreft!”
Ook online gaat het concept verder met de vijfdelige serie ‘Back to good times’ waarin oud-kandidaten terugblikken op hun ervaringen bij Holland's Got Talent. De serie wordt aangejaagd op de social media kanalen van RTL en binnen de eigen kanalen van McDonald's. Dit alles maakt het brand partnership, dat tot stand is gekomen middels mediabureau OMD Nederland, helemaal rond. Het is bovendien voor het eerst dat McDonald's in Nederland een hoofdsponsorship met een groot amusementsprogramma op prime time TV aangaat!
Het nieuwe seizoen van 'Holland's Got Talent' wordt gepresenteerd door Jamai Loman en Buddy Vedder. Daarnaast gaat de terugkeer van het populaire programma gepaard met een aantal verrassende elementen. Naast Chantal Janzen, en Dan Karaty, als vertrouwde vaste juryleden, voegen nu ook Edson de Graça en Marc-Marie Huijbregts zich bij het jurypanel. De uiteindelijke winnaar van ‘Holland’s Got Talent’ gaat naar huis met de hoofdprijs van € 50.000,-. Holland’s Got Talent is vanaf vrijdag 1 september om 20:00 uur wekelijks te zien bij RTL 4.