Supermarktketen Lidl strijkt neer in Meerdijk, de plek waar Goede Tijden, Slechte Tijden zich afspeelt. Dit biedt de bekende stad niet alleen dagelijkse boodschappen, maar ook veel werkgelegenheid. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als merk en werkgever op de kaart zetten.
Vanaf 6 november maken de kijkers van Goede Tijden, Slechte Tijden kennis met een nieuw personage dat wordt aangenomen bij Lidl; Q. De samenwerking met Goede Tijden, Slechte Tijden is onderdeel van de merkenstrategie van Lidl.
Christine Braun, woordvoerder van Lidl Nederland: ‘’Als grote supermarktketen staan we middenin de samenleving en zijn we gemeengoed. Door Lidl in Nederlands’ populairste serie te integreren willen wij ons imago versterken en ons als veelzijdige werkgever op de kaart zetten.’’
Joyce Borghardt, sales director Branded Content bij RTL: ”GTST is uitgegroeid tot de best bekeken Nederlandse serie en een sterk eigentijds en transmediaal merk. Met de televisieserie, de website, de Meerdijk-app, social media, events en licensing worden verhalen steeds via een ander complementair platform aan de kijker verteld. De samenwerking met Lidl is hier een mooi voorbeeld van: het verhaal start in de serie door het integreren van Lidl in Meerdijk en door er een personage daadwerkelijk te laten werken en wordt onder andere verder verteld in de app.”