FC Afkicken-host Neal Petersen en Guido Klomp, directielid van Golazo Brands duiken voor de podcast 'De Beslissers in sportmarketing' in de wereld van sport en business. Ze gaan in gesprek met beslissers en invloedrijke figuren in de sport én het bedrijfsleven. Hoe versterken hun merken elkaar? De podcast biedt waardevolle inzichten en inspirerende verhalen voor sportliefhebbers, vakgenoten en marketing-professionals.
Actuele thema’s binnen de sportwereld, trends in sportmarketing, de groei van sportevenementen en natuurlijk sportsponsoring worden aangestipt – met als leidraad hoe sport en business elkaar beïnvloeden en versterken. Naast directeuren en bestuurders, sluiten ook regelmatig atleten en experts uit de sportindustrie aan.
Hoe krijg je je merknaam op een voetbalshirt, zonder daarvoor te hoeven betalen? In de eerste aflevering vertellen Frans Janssen, commercieel directeur van PSV, en Paul van Nunen, directeur van Brainport Eindhoven, over een van de meest unieke sponsorships in de wereld. Een consortium van bedrijven - ASML, CSU, Jumbo Supermarkten, Philips, Swinkels Family Brewers en VDL Groep – dragen samen bij om de naam van een regio op de kaart te zetten. Het gesprek belicht de keuzes van de voetbalclub, de bijzondere werking van dit ecosysteem en het belang voor de Brainport-regio. Frans Janssen: “Veel clubs en sportbonden kloppen bij me aan. Ik zeg tegen iedereen: het moet in het DNA van de regio zitten om een samenwerking als deze aan te kunnen gaan. Het is nogal iets, jezelf wegcijferen voor een groter belang.”
De eerste aflevering van ‘De Beslissers in sportmarketing’ is sinds vrijdag 27 september te beluisteren op alle grote podcastplatformen, waaronder Spotify, Apple Podcast en YouTube. De nieuwe aflevering, met niemand minder dan Dave Dekker (commercieel directeur KNVB) en Peter Lansaat (Head of sponsoring Albert Heijn) verschijnt op 25 oktober.
Sportmarketingbureau Golazo Brands (voorheen Triple Double) werkt met een kantoor in Nederland en België aan (inter)nationale marketingcampagnes in de sport. Onder andere PSV, Brainport Eindhoven, UEFA, Albert Heijn, Nationale-Nederlanden en DHL mogen zij tot hun klantenkring rekenen. Met de podcast wil het bureau een platform bieden waar ideeën samenkomen en nieuwe perspectieven ontstaan. In de dynamische wereld van sport is het essentieel om vooruit te kijken en in te spelen op de nieuwste ontwikkelingen. Met deze podcast hoopt Golazo Brands niet alleen de passie voor sport en marketing te voeden, maar ook bedrijven en merken te helpen bij het benutten van kansen in de sportwereld.