Gasunie is sponsor geworden van STER+Cultuur, de culturele televisie-agenda in de reclameblokken van de publieke omroepen.
Met de sponsoring wil Gasunie invulling geven aan haar betrokkenheid bij kunst en cultuur. De sponsoring leidt tot een nieuwe opzet van STER+Cultuur. Onderdeel van de culturele televisie-agenda worden korte films van Gasunie, die de emotie die kunst oproept vastleggen.
Jonge regisseurs en kunstenaars worden door Gasunie via de media opgeroepen om een script in te sturen. Een redactieraad, met vertegenwoordigers uit de kunst-, reclame- en filmwereld, selecteert uit inzendingen jaarlijks tien films, die vervolgens worden geproduceerd door Brains Unlimited. Uitverkoren scripts worden beloond met 10.000 gulden.
Met haar bijdrage maakt Gasunie de ontwikkeling van STER+Cultuur mogelijk en biedt zij een podium aan jonge kunstenaars en regisseurs", aldus de Gasunie. "De sponsoring is daarmee een goed voorbeeld van de wijze waarop het bedrijfsleven haar communicatiebeleid kan gebruiken om uiting te geven aan haar maatschappelijke betrokkenheid."