Eredivisie Zaalvoetbal en Socios Sports starten mediapartnership

Socios Sports is de nieuwe media- en contentpartner van Eredivisie Zaalvoetbal. De samenwerking is met name gericht op het online platform eredivisie-zaalvoetbal.nl dat onlangs is gelanceerd.

Socios Sports verzorgt de coördinatie en redactie en vervult middels haar website www.voetbalflitsen.nl en bijbehorende social media kanalen een aanjagersrol om het bereik van Eredivisie Zaalvoetbal te vergroten.

Jasper Swelheim, CEO van het sportmedia bedrijf Socios Sports, waar Voetbalflitsen.nl een onderdeel van is: "Met ruim 1,3 miljoen unieke website bezoekers per maand, 600.000 Facebook likes en 250.000 Twitter volgers hebben we een enorm bereik onder voetballiefhebbers. Door het hoge entertainment gehalte past zaalvoetbal perfect bij ons publiek. We zijn ervan overtuigd dat we mede via onze kanalen de populariteit van de sport sterk kunnen vergroten. Doordat we ook de online content verzorgen kunnen we bovendien snel schakelen en bovenop het nieuws zitten.”

René van Gogh, voorzitter van de onlangs opgerichte Coöperatie Eredivisie Zaalvoetbal: "Zaalvoetbal leent zich als geen andere sport voor online beelden en nieuws. Het spel is snel, dynamisch, technisch en tactisch. Helemaal van deze tijd. Met Socios Sports hebben we een partner die de connectie kan maken met onze doelgroep en zaalvoetbal nog beter op de kaart kan zetten.”

De website eredivisie-zaalvoetbal.nl en de hieraan gelieerde social media vormen de centrale plek voor al het nieuws, standen, uitslagen, video’s en wetenswaardigheden van de nationale zaalvoetbalcompetitie. Eyecatcher is de Match of the Week waarvan bij elke speelronde, play offs, bekerfinale en supercup livestreams en samenvattingen worden uitgezonden, met SportsBroadcasting als producent.

De clubs die dit seizoen in de Eredivisie acteren zijn ASV LEBO, ’t Knooppunt (beide Amsterdam), TPP (Rotterdam), FC Marlène (Heerhugowaard), FC Eindhoven en ZVV Eindhoven, Hovocubo en HV Veerhuys (Hoorn), Groene Ster (Vlissingen), FCK/De Hommel (Den Bosch), GZV Watergras (Gouda) en WSV Shoepimp (Apeldoorn). De KNVB is organisator van de competitie.
René Bergmans van Brand Proposition die de Eredivsie Zaalvoetbal adviseert in zijn marketing en communicatie spreekt op het aanstaande Sponsorreport Jaarcongres. Daarbij zal hij ook op de samenwerking tussen beide partijen ingaan.