© Jasper Suyk

Drie partnerships pakken het podium in nieuwe talentenjacht ‘The Headliner’

In de nieuwe talentenjacht, ‘The Headliner’, gaan twee coachteams de strijd met elkaar aan: Nick Schilder & Typhoon en Jacqueline Govaert & Kraantje Pappie. Samen met andere professionals uit de muziekindustrie gaan zij de kijker helpen bij het kiezen van dé nieuwe livesensatie van Nederland. Niet alleen de talenten pakken in deze nieuwe talentenjacht het podium, ook drie sterke partnerships staan in de spotlight van ‘The Headliner’.

Amstel Bier

Amstel Bier wordt gebrouwen uit vriendschap. Het Amsterdamse biermerk is in 1870 opgericht door twee vrienden met een passie voor bier. Uit deze oorsprong is jaren later het concept De Vrienden van Amstel LIVE voortgekomen. ‘The Headliner’ is ontstaan tijdens ‘De Vrienden van Amstel LIVE 2023’, waar Nick Schilder, Typhoon, Kraantje Pappie, Jacqueline Govaert en concertorganisator Machiel Hofman aan het brainstormen waren over een concept voor het laden van nieuw talent. Het resultaat: een programma dat de kloof tussen talentenjachten en het livecircuit wil overbruggen. De winnaar wint een felbegeerde plek bij De Vrienden van Amstel Live 2026.

Daarnaast is Amstel ook zichtbaar met billboards rondom het programma en de programmapromo’s. Deze campagne is gerealiseerd samen met Dentsu, het mediabureau van Amstel.

ING

ING is fan van muziek. De muzieksponsoring van ING kenmerkt zich door landelijke livemuziek evenementen. Zo is ING hoofdsponsor van The Streamers, dat in 2021 werd opgericht als gelegenheidsband met het doel om Nederland tijdens de coronapandemie leuke avonden te bezorgen door middel van vier livestreams Daarna volgde drie live concertreeksen in het Olympisch Stadion en Gelredome.

ING is ook hoofdsponsor van de Qmusic Top 40 Live. Het muziekevent in AHOY waar de Top 40 awards worden uitgereikt op 14 maart 2025. Artiesten die voor het eerst in de Top 40 komen dingen mee naar de ING Beste Nieuwkomer Award.

Verder maakt ING met regelmaat voorverkopen mogelijk voor optredens van artiesten zoals KANE, DI-RECT, Acda en de Munnik en Flemming. Klanten van ING hebben dan de mogelijkheid om voor de reguliere kaartverkoop tickets aan te schaffen.

Steffen van Iersel, Hoofd Sponsoring en Evenementen bij ING Nederland: “Muziek geeft energie en werkt verbindend. De keuze om ons te binden aan The Headliner, waarin livemuziek centraal staat, is dan ook snel gemaakt. Maar als bank is financiën onze expertise en iedereen heeft te maken met geld. Ook als artiest heb je financiële vraagstukken. Daarom zijn we in het programma vertegenwoordigd door een Financieel Coach die de talenten voorziet van financiële tips die je slim met je geld laten omgaan. Zo krijgen de artiesten verschillende inzichten, zien ze hoe ze hun dromen kunnen waarmaken en zoveel mogelijk kunnen doen wat ze belangrijk vinden: muziek maken” .

Daarnaast is ING bij The Headliner zichtbaar met onder andere billboards rondom het programma, de programmapromo’s en speciale Youtube- en social content. Deze campagne is gerealiseerd samen met Initiative, mediabureau van ING.

ICI PARIS XL

ICI PARIS XL vindt het belangrijk dat mensen zichzelf empowered voelen en shinen. En waar is stralen belangrijker dan in de spotlights van ‘The Headliner’? Ook hier is de brandfit een hele logische. ICI PARIS XL is zichtbaar met onder andere billboards rondom het programma en programmapromo’s.

Monique Ariesen-Visscher, Marketing Manager ICI PARIS XL NL & Pour Vous: "'The Headliner' sluit perfect aan bij de missie van ICI PARIS XL. We willen het zelfvertrouwen van mannen en vrouwen boosten, zodat ze zichzelf empowered voelen en hun unieke features omarmen. Because we love to see you shine."

Daarnaast is er een speciale Commerciële Scribe die verwijst naar verschillende winacties. Een ICI PARIS XL Beauty Advisor is ingezet in het programma en via speciale Social content om verschillende kandidaten beauty-advies te geven en helemaal stage-ready te maken. Deze campagne is gerealiseerd samen met GroupM, het mediabureau van ICI PARIS XL.

‘The Headliner’ wordt geproduceerd door Talpa Studios, gepresenteerd door Jim Bakkum en Marieke Elsinga en is vanaf vrijdag 24 januari, 20.00 uur wekelijks te zien bij RTL 4.