DPG Media heeft zich sinds 1 juli verbonden aan #SameDream, een initiatief van DHL in samenwerking met sportbonden Nevobo, KNHB, KNVB en NHV. #SameDream heeft als doel de nationale vrouwenteams in volleybal, hockey, voetbal en handbal dichterbij hun droom te brengen en anderen te inspireren om hun hart te volgen.
Met de #SameDream-campagne sluit DPG Media zich aan bij de missie van DHL om een (nieuwe) generatie vrouwen te inspireren en motiveren om te worden wie ze willen zijn. DHL is hoofdsponsor en logistiek partner van de nationale vrouwenteams. Onder de noemer #SameDream worden, in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double, creatief bureau 180 Amsterdam en mediabureau ABOVO, het komende jaar aansprekende winacties opgezet en inspirerende coproducties gecreëerd. Deze worden gedistribueerd via de multimediale kanalen van DPG Media.
Naast zichtbaarheid middels advertenties in passende titels van DPG Media heeft AD als mediapartner toegang tot sporters, teams en ambassadeurs, zoals Pien Sanders (hockey) en Jackie Groenen (voetbal). Ook produceren de partners van #SameDream een online videoserie met de ambassadeurs die via AD Play, het videoplatform van AD, te zien zien zal zijn. Rennie Rijpma, Hoofdredacteur AD: “Vrouwen trainen even hard als mannen, ze doen en laten evenveel voor hun sport. Het AD wil graag de schijnwerpers nog meer richten op deze sportvrouwen om hun prestaties de aandacht te geven die ze verdienen.”
Met het WK voetbal in juli, EK hockey en volleybal in augustus en het WK handbal in november voor de boeg, staat de rest van 2023 in het teken van het supporten van de Oranjeheldinnen.
Michel Clausing, CCO DHL: “Dromen waarmaken door hard te werken en nieuwe wegen te bewandelen. Daarin herkennen we onszelf bij de prestaties van de vrouwenteams. Met dit partnership doen alle partijen hun voordeel, waarbij het publiek hopelijk het resultaat beleeft met mooie sportieve prestaties.”