Als warming up voor het tv-programma van 'The Comedy Central Roast of Ali B.' introduceren Burger King en Comedy Central ‘The Roast Whopper’. Deze limited edition burger komt beschikbaar in alle 67 Burger King restaurants.
De limited edition, extra spicy en cheesy Roast Whopper is het resultaat van een partnership tussen Burger King, RTL BrandDeli en Viacom Advanced Marketing Solutions.
De keten promoot The Comedy Central Roast of Ali B. ook met billboards, promo’s, social content met comedian Edson da Graça en een speciale Instagram filter waarmee gasten van Burger King tickets kunnen winnen voor de opnames van het tv-programma.
Comedian Edson da Graça kondigt via de kanalen van Comedy Central en de hamburgerketen de samenwerking aan door de allereerste Roast Whopper te proeven. De burger is gemaakt met ‘mean jalapenos’, ‘hot chilli sauce’, ‘angry onions’, ‘pepperjack cheese’ en een ‘cheesy’ bun.
‘Burger King en The Comedy Central Roast passen intrinsiek heel goed bij elkaar en ik ben heel trots dat we naast deze productlancering kunnen samenwerken op het gebied van talent, content-creatie en content distributie’, zegt Esther van de Graaf, marketing manager Burger King Nederland.
Michel Palmen, Head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom Benelux: ‘Deze samenwerking is een geweldig voorbeeld van een perfecte merk-integratie waarbij Burger King all the way gaat met de lancering van The Roast Whopper en maximaal gebruik maakt van de content-marketing mogelijkheden van Viacom en RTL BrandDeli.’
The Comedy Central Roast of Ali B. wordt uitgezonden op 17 december op Comedy Central.