BinckBank verbindt komende maand tijdens de Tour de France haar naam aan het populaire wielerprogramma De Avondetappe van de NOS.
BinckBank is vanaf zaterdag 7 juli dagelijks aan de start en aan het eind van het programma op NPO1 te zien in een billboard met de tekst ‘BinckBank, supporter van NOS De Avondetappe’. Daarmee zet BinckBank een volgende stap in de wielerwereld, nadat de bank vorig jaar voor vijf jaar haar naam verbond aan de BinckBank Tour.
Het opnieuw door Dionne de Graaff en Herman van der Zandt gepresenteerde De Avondetappe was het afgelopen jaar met gemiddeld 969.000 kijkers het populairste wielerprogramma op de Nederlandse televisie.
"De sponsoring en zichtbaarheid van BinckBank in De Avondetappe past goed binnen de huidige strategie van de bank om een bredere financiële instelling te worden voor een breder publiek. BinckBank wil Nederlanders daarbij helpen om sparend en beleggend financieel onafhankelijk te worden”, aldus Daniël Oosterwaal, marketing manager bij Binck Nederland.
Behalve het vergroten van de naamsbekendheid via de in de laatste jaren snel in populariteit gegroeide wielersport passen BinckBank en wielrennen daarnaast ook goed bij elkaar, laat BinckBank in een persbericht weten. "Net als beleggers nemen wielrenners graag zelf de regie in handen en stippelen hun eigen route uit. Dat vraagt om een bepaalde mentaliteit: niet opgeven, doorbijten bij tegenslag en trots zijn op overwinningen. Het is de mentaliteit van mensen die zelf verder willen komen, die onafhankelijk hun eigen weg kiezen. Het is de mentaliteit die Binck herkent (het is geen toeval dat een groot deel van onze klanten van wielrennen houdt). Daarom is Binck supporter van fietsen en ondersteunen we de BinckBank Tour, toertochten en andere initiatieven die de sport vooruithelpen en faciliteren we mensen om het beste uit zichzelf te halen."