De Nederlandse sponsorbranche heeft eindelijk zijn eigen podcast. Podcastbureau AS WE SPEAK lanceert de Sponsorcast, een podcast gericht op ontwikkelingen, strategieën en trends op het gebied van sponsoring. De presentatie is in handen van Ad Maatjens.
In de Sponsorcast komen decisionmakers en deskundigen op het gebied van sponsoring en sponsorwerving aan het woord over hun eigen sponsorstrategie en geven zij hun mening over belangrijke en actuele thema’s in sponsoring, marketing en communicatie. In iedere aflevering zijn twee gasten aanwezig afkomstig uit alle sectoren waarin sponsoring een rol speelt.
De Sponsorcast wordt altijd opgenomen op een locatie waar één van de gasten werkzaam is of waar een bijzonder sponsor verhaal over te vertellen is. In de eerste aflevering is die locatie het Rijksmuseum in Amsterdam.
Vaste onderdelen in de Sponsorcast zijn het Sponsorboard en de Sponsorpitch. Op het Sponsorboard staan actuele thema’s waaruit de gasten een gespreksonderwerp kunnen kiezen. In de Sponsorpitch wordt in zestig seconden een sponsorpropositie gepresenteerd. Sponsorzoekers hebben op deze manier de mogelijkheid hun propositie in één keer bij een breed publiek in het vak onder de aandacht te brengen.
“We zijn blij dat we vanaf vandaag iedere laatste vrijdag van de maand een nieuwe aflevering kunnen uitbrengen. Met de Sponsorcast willen we op luchtige wijze graag mensen enthousiasmeren en inspireren om sponsoring, een belangrijkere rol binnen hun media en marketing-, communicatie strategie te geven. Ik ben ervan overtuigd dat dit met Ad als host en Mojo Concerts als partner gaat lukken”, zegt Arne van den Berg, mede-eigenaar van AS WE SPEAK.
Host van de Sponsorcast is Ad Maatjens, bekend als co-founder van dit platform Sponsorreport en al meer dan 25 jaar actief in de Nederlandse sponsorwereld. “Met de Sponsorcast heeft het sponsorvak eindelijk een volwaardige podcast over sponsoring”, zegt Maatjens. “Met deze podcast willen we laten zien wat de kracht van sponsoring kan zijn voor bedrijven en hoe essentieel sponsoring is voor tal van organisaties in de Nederlandse maatschappij.”
In de eerste aflevering van de Sponsorcast zijn te gast Marije Plaum, hoofd development bij het Rijksmuseum, en Marielle Krouwel, Director of Group Branding & Sponsoring bij NN Group. De Sponsorpitch wordt gedaan door Natascha van Grinsven-Admiraal, commercieel directeur van Witte Leeuwen voetbalclub Telstar.
De eerste Sponsorcast is vanaf 28 april te beluisteren en te downloaden via alle gebruikelijke podcastplatformen, zoals sportify (https://open.spotify.com/show/7jDPsEAPDX1b69yOFfkBec?si=Mv_5rbOUQACsJL_92Vvgfw). De Sponsorcast wordt mede mogelijk gemaakt door MOJO Concerts.
AS WE SPEAK is een full-service podcast bureau dat helpt met het ontwikkelen, produceren, publiceren en promoten van podcast voor bedrijven en organisaties. Tevens verzorgd het bureau creatieve campagnes voor inzet van podcasts binnen de media-, marketing-, communicatie strategie van merken.