AD wordt de nieuwe mediapartner van de KNVB en het Nederlands Elftal. De KNVB en de Persgroep Nederland, uitgever van het AD, sluiten daarvoor een meerjarige overeenkomst.
De deal wordt vanavond voorafgaand aan de oefenwedstrijd van Oranje tegen Griekenland ondertekend. De KNVB sluit hiermee een periode van 26 jaar samenwerking met de Telegraaf af. Doel van de samenwerking is aandacht voor voetbal: lezen, kijken, spelen - op nationaal, regionaal en lokaal niveau.
Erik Roddenhof, commercieel directeur van de Persgroep Nederland: "AD is sinds jaar en dag sportkrant nummer 1 en werkt nauw samen met onze regionale dagbladen in ADR Nieuwsmedia. Ook daar zullen de lezers kunnen profiteren van de samenwerking met de KNVB. Onze lezers houden van voetbal. Om over te lezen, om naar te kijken en om zelf te spelen. Voor veel mensen is wat bij hun eigen club gebeurt net zo belangrijk als het internationaal succes van Oranje.”
Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB: "De Persgroep Nederland is een speler die zowel in de doorontwikkeling van bestaande media, als de ontwikkeling van de nieuwste media een voortrekkersrol speelt. Zo’n partner heten we van harte welkom.”
Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal: "Ook het amateurvoetbal is blij met onze nieuwe mediapartner. De Persgroep Nederland reikt met al zijn regionale titels tot diep in de haarvaten van onze samenleving. Daar maken we graag gepast gebruik van."
De samenwerking zal starten per 1 september 2016.