AD wordt de nieuwe mediapartner van de KNLTB. De tennisbond en de Persgroep Nederland sluiten daarvoor een meerjarige overeenkomst. Het doel van de samenwerking is gezamenlijk meer aandacht voor tennis te creëren, van professioneel niveau tot competities en recreatief tennis in de regio.
In Nederland gaan meer dan één miljoen mensen jaarlijks de baan op, bijna 570.000 daarvan zijn lid van een KNLTB Tennisvereniging. Daarmee is tennis de tweede georganiseerde sport van ons land. Nederland telt bijna 1.700 tennisverenigingen. Tennis is in de doelgroep 35+ de grootste sport van Nederland. Tennis is dé sport bij uitstek die door iedereen gespeeld kan worden, op elke leeftijd en op elk niveau.
Algemeen directeur van de KNLTB Erik Poel: ”Het is onze ambitie meer mensen meer te laten tennissen. Zichtbaarheid en aandacht voor tennis is daarbij essentieel. Met het AD en de regionale dagbladen zijn we in staat niet alleen landelijk maar ook regionaal mensen enthousiast te maken voor tennis. Daarmee brengen we tennis nog dichterbij de mensen en stimuleren we hen (meer) te gaan tennissen bij een vereniging, competitie te spelen of gewoon voor de gezelligheid te spelen.”
Technisch directeur Jacco Eltingh: "Aandacht voor de prestaties van onze Nederlandse toptennissers, talenten en het internationale toptennis is van groot belang voor de beleving van tennis. Successen inspireren en motiveren mensen. Samen met het AD hebben we meer impact in Nederland en maken we de tennissport nog groter.”
Directeur Corporate Sales De Persgroep Lauren van der Heijden: "AD is sinds jaar en dag sportkrant nummer één en werkt nauw samen met onze regionale dagbladen in ADR Nieuwsmedia. Ook daar zullen de lezers kunnen profiteren van de samenwerking met de KNLTB. Tennis is één van de grootste sporten in Nederland, en onze lezers lezen er graag over."
Het is de tweede contentsamenwerking van De Persgroep met een sportbond in korte tijd. Vorige week maakten De Persgroep en NOC*NSF bekend dat ze een strategische samenwerking hebben afgesloten. In het komende nummer van Sponsorreport, dat aanstaande donderdag verschijnt, staat een uitgebreid interview met Willem-Albert Bol, creative director bij de Persgroep Nederland.