© Wendy van Bree Fotografie

VriendenLoterij steunt innovatief onderzoekscentrum ADORE

'Samen tegen kanker en hersenziekten' is de slogan van de nieuwe publiekscampagne van de VriendenLoterij, in samenwerking met Amsterdam UMC, KWF, de Hersenstichting en Stichting MS Research. Het doel is om zo veel mogelijk mensen bingo mee te laten spelen voor het innovatieve en enige centrum in de wereld dat onderzoek naar kanker en hersenziekten bundelt. Irene Moors heeft de publiekscampagne ‘Samen tegen kanker en hersenziekten’ afgetrapt met de ‘Allergrootste Bingo Ooit’

Foto: Ambassadeurs, patiënten en onderzoekers van ADORE trappen de campagne af

In onderzoekscentrum ADORE slaan 2.000 neurowetenschappers en kankeronderzoekers de handen ineen om gezamenlijk betere diagnoses te stellen en effectievere behandelingen te realiseren. De Allergrootste Bingo Ooit wordt ondersteund door twintig retailers, waaronder Albert Heijn, Jumbo, MediaMarkt en Bruna, die op hun winkelvloer de campagne onder de aandacht brengen bij het winkelend publiek.

Geert Friebel, Hoofd Marketing en Partnerships VriendenLoterij: “Zeventien jaar geleden deden we samen met Amsterdam UMC de succesvolle campagne ‘Grootste Bingo Ooit’ waar we loten verkochten voor het Cancer Center. De opbrengst hiervoor is inmiddels de 35 miljoen euro gepasseerd en stijgt nog steeds door onze trouwe deelnemers. Deze campagne is een mooie opvolger. Naast de samenwerking met de drie goede doelen, hebben we maar liefst twintig grote retailers bereid gevonden om belangeloos mee te doen. Dwars door de barrière van concurrentie heen. Daarnaast werken we samen met een breed scala aan mediapartijen, waaronder DPG Media, Talpa Network, Mediahuis en Clear Channel, om de campagne via alle mogelijke online- en offline- kanalen onder de aandacht te brengen. De slagkracht van de campagne is dan ook duidelijk: verbinden en samenwerken.”

Kruisbestuiving

De samenwerking tussen neurowetenschappers en kankeronderzoekers maakt ADORE uniek. Vanuit beide disciplines is een onderzoeksdirecteur aangesteld om de groepen met elkaar te verbinden. Maarten Bijlsma, onderzoeksdirecteur ADORE: “Door elkaar te laten zien hoe je te werk gaat, door technieken en faciliteiten te delen, komen de onderzoekers tot andere ideeën. Ze worden gestimuleerd anders te kijken naar wat zieke hersencellen en tumorcellen gemeen hebben. We hopen met deze kruisbestuiving sneller tot nieuwe medicijnen en behandelingen te komen voor de patiënten. Denk hierbij aan immunotherapie, celtherapie en het anders inzetten van bestaande geneesmiddelen.”

Tot en met 27 september kan heel Nederland meespelen met de Allergrootste Bingo Ooit via Bingomee.nl.