UPC ondersteunt Stichting MIXT

MIXT, Stichting voor interculturele projecten, heeft een eenjarige sponsoringovereenkomst gesloten met UPC Nederland.

Naast een financiële bijdrage levert UPC diensten en advies op het gebied van telecommunicatie, internet en televisie. UPC richt zich met de samenwerking met MIXT op het bevorderen van sociale integratie in de Nederlandse maatschappij. Voor UPC is MIXT in dit licht een belangrijke partner met een grote kennis van de doelgroep jongeren en van de multiculturele samenleving.

De samenwerking komt voor het eerst tot uitdrukking tijdens het MIXT Racism Beat It Festival, een van de hoofdactiviteiten van MIXT. Het festival wordt op 20 augustus 2000 voor de achtste maal georganiseerd in recreatiegebied Spaarnwoude. Op het festivalterrein verzorgt UPC de Dare To MIX! - Newsflash. Minireportages van activiteiten elders op het festivalterrein worden live vertoond op het grote videoscherm naast het hoofdpodium. Ook zal het festival worden aangekondigd via het UPC Infokanaal en de UPC internetsite.

Shell

Ook Shell Nederland sponsort het gratis toegankelijke multiculturele evenement voor jongeren Racism Beat It Festival. Dit jaar is er een Dare to MIX-podium, waarop afwisselend pop- en wereldmuziek wordt gespeeld. Daarnaast zijn er onder meer optredens van Trafassi, Alice Deejay, Van Dik Hout, DJ Tiesto en Yakki Famirie. Andere sponsors van Racism Beat It zijn Dommelsch, Nieuwe Revu, Radio 538, Stichting Doen en NCDO Duurzame Wereld.