Uit recent onderzoek blijkt dat ruim een kwart van de Nederlanders ongemak ervaart als hen wordt gevraagd om een foto te maken van een zoenend homostel. Daarom stelt T-Mobile tijdens Pride Amsterdam de kus centraal, een universeel symbool van de liefde. Met een Kisscam wil de telecomprovider zich inzetten voor #Unlimitedlove en bijdragen aan haar maatschappelijke Connect to Change plan. Met de Unlimited Love campagne doet de telecomprovider ook een oproep: Support love. Share love.
Met de innovatieve T-Mobile Kisscam kan heel Nederland de LGBTQIA+ community steunen door zijn of haar digitale kus te delen via www.t-mobile.nl/unlimitedlove. Een kus tussen twee mensen, ongeacht het geslacht, wordt helaas nog steeds niet altijd als normaal gezien. Om een bijdrage te leveren aan de acceptatie creëert T-Mobile tijdens Pride Amsterdam een Unlimited lint van kussen die met de Kisscam zijn gemaakt. Samen met influencers Janey Jacké en Lotte van Eijk roept T-Mobile iedereen op zijn liefde en steun voor de LGBTQIA+ community laten zien. Tijdens de Canal Parade op zaterdag 6 augustus wordt de Kisschain getoond op de boot van T-Mobile.
Een foto maken van kussende mannen zorgt bij 29% procent van Nederlanders voor ongemak. Bij twee kussende vrouwen ligt dat percentage iets lager: 25%. Bijna 1 op de 7 Nederlanders maakt helemaal geen foto van een homo- of lesbisch koppel. Dat blijkt uit recent onderzoek van Factsnapp in opdracht van T-Mobile onder 1000 mannen en 1000 vrouwen in verschillende leeftijdscategorieën. Er is een verschil in het ongemak bij mannen en vrouwen. Bijna 18% van de mannen zou niet op het fotoverzoek van twee mannen in gaan, ten opzichte van 11% bij de vrouwen. Bij het fotoverzoek van twee vrouwen zit minder verschil, daar zou 13% van de mannen de foto niet maken en 11% van vrouwen niet.
“Ik maak me hard voor onze organisatie, één waarin iedereen zich welkom en veilig moet voelen om helemaal zichzelf te kunnen zijn”, stelt Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland. “We werken daarom hard aan onze ambitie om een volledig inclusieve werkgever te zijn door een werkomgeving aan te bieden waarin iedereen zich welkom en veilig voelt. Daarom kijken we continu kritisch naar gelijkwaardigheid voor iedereen en veranderen we onze arbeidsvoorwaarden zodat deze voor iedereen gelijk zijn. Daarnaast hebben we onze eigen interne LGBTQIA+ community om ons scherp te houden en continu met elkaar in gesprek te blijven. Uiteenlopende achtergronden en zienswijzen maken onze organisatie rijker en dragen bij aan individuele groei. Onze deelname aan Pride Amsterdam is dan ook een erkenning voor onze interne LGBTQIA+ community.”
Deelname aan Amsterdam Pride is voor de telecomprovider om twee redenen belangrijk. Zij zet alle LGBTQIA+ collega’s in het zonnetje, laat zien dat zij gesteund worden en draagt bij aan bredere bewustwording en educatie binnen T-Mobile. In het licht van de missie: We won’t stop untill everyone is connected, steunt T-Mobile de landelijke stichting Jong&Out, dé community voor jongeren tot en met 18 jaar, wat hun seksuele oriëntatie en genderidentiteit ook is. Tijdens online en fysieke bijeenkomsten komen jongeren bij elkaar om met elkaar te praten en ervaringen uit te wisselen.
Dit jaar zendt de AVRO Tros gedurende 9 dagen, 24 uur per dag Pride TV uit. T-Mobile voegt deze zender tijdelijk toe aan zijn TV aanbod. PrideTV is van 30 juli tot en met 7 augustus beschikbaar voor klanten die een T-Mobile Thuis abonnement hebben op kanaal 297. Nog geen T-Mobile Thuis? Meer informatie is te vinden op www.t-mobile.nl/thuis.
T-Mobile is continue in gesprek met hun eigen LGBTQIA+ community op hun reis naar inclusief werkgeverschap. Meer weten over wat T-Mobile doet? Kijk dan op www.t-mobile.nl/over-ons/lgbtq.