Nederlands profvoetballer Jurriën Timber kondigt een nieuwe maatschappelijke samenwerking aan met La Roche-Posay, een toonaangevend merk in huidverzorging en zonbescherming en tevens onderdeel van de L’Oréal Groep. De samenwerking is ontwikkeld om sporters, met in het bijzonder Nederlandse voetballers, bewust te maken van de gevaren van UV-straling tijdens trainingen en wedstrijden.
Jurriën Timber, de 23-jarige speler van Arsenal, zal deze zomer als een van de individuele uithangborden dienen voor La Roche-Posay in deze campagne. Naast de samenwerking met Timber is La Roche-Posay sinds dit jaar zonbeschermingspartner van de KNVB. Recent onderzoek heeft aangetoond dat Nederland tot de drie Europese landen behoort waar het aantal gevallen van huidkanker het snelst toeneemt. Daarom is het zeer belangrijk om met deze campagne meer bewustzijn te creëren over het belang van dagelijkse bescherming tegen UV-straling, zowel op het sportveld als daarbuiten. De campagne zal te zien zijn op verschillende social media platforms, waaronder Instagram en X.