Van 20 tot en met 24 maart komen RTL Boulevard en McDonald’s in actie voor de Ronald McDonald Huizen. Tijdens deze campagneweek wordt elke avond aandacht gevraagd voor families, van wie een kind is opgenomen in het ziekenhuis. Doel van deze actieweek is samen 6.000 overnachtingen voor families in de Ronald McDonald Huizen mogelijk maken.
In de Ronald McDonald Huizen logeren jaarlijks zo’n 6.000 ouders. Daar zijn zij op loopafstand van het ziekenhuisbed van hun zieke kind. De Huizen kunnen alleen bestaan dankzij de hulp van vrijwilligers, donateurs en sponsors. Daarom organiseert McDonald’s, partner van het Kinderfonds, deze actieweek in RTL Boulevard.
Elke avond deelt RTL Boulevard verhalen van families, die hebben verbleven in een Ronald McDonald Huis. Tegelijkertijd wordt opgeroepen om een donatie te doen. Dat kan door ‘NACHT’ te smsen naar 7171 of via kinderfonds.nl. Zo hopen alle partijen samen met de kijkers 6.000 overnachtingen in de Ronald McDonald Huizen te realiseren. Dat betekent voor elke familie die jaarlijks in een Huis verblijft, één overnachting.
Renate Westerlaken-Loos, directeur/bestuurder van het Kinderfonds, is trots op de impactvolle campagne: “We zijn erg dankbaar voor deze samenwerking met RTL Boulevard en onze partner McDonald’s. Met deze campagne hopen we samen nog meer families met een ziek kind dicht bij elkaar te brengen in de Ronald McDonald Huizen.”
Annemarie Swijtink, Managing Director McDonald’s Nederland: “Samen met onze Franchisenemers zijn wij al sinds de oprichting van het eerste Ronald McDonald Huis in 1985 betrokken partner van het Ronald McDonald Kinderfonds. We zijn er trots op nu met RTL Boulevard in actie te komen, en hopen met elkaar zoveel mogelijk overnachtingen in de Ronald McDonald Huizen te realiseren voor de kinderen en hun ouders.”