Woensdag 6 juni vieren ruim 10.000 jongeren in Rotterdam Ahoy dat ze in actie zijn gekomen voor een betere wereld. Zij zijn onderdeel van Young Impact, een beweging van jongeren die hun talent in zetten om lokaal of wereldwijd een positieve verandering te brengen. Philips is hoofdsponsor van Celebration.
De Young Impact Celebration vindt plaats in navolging van WEday Amerika, Canada en Engeland, dat uitgroeide tot &&n van de grootste jongerenbewegingen ter wereld. Het evenement vindt in juni voor de tweede keer plaats. Tijdens de Celebration worden jongeren die impact hebben in de spotlights gezet en worden de Young Impact Awards uitgereikt. Daarnaast leveren Johnny de Mol, Ronnie Flex, Redo en Kris Kross Amsterdam en vele anderen een bijdrage. Zij geloven allemaal in de kracht van jongeren en dat zij samen verandering kunnen realiseren.
Johnny de Mol zal de jongeren inspireren met zijn verhaal over Lesbos. "Ik ben geraakt sinds mijn eerste bezoek aan Lesbos. Het mooie is dat je ook veel liefde terugkrijgt als je iets doet voor een ander. En dat is pas echt cool!”De Young Impact Celebration komt tot stand door een samenwerking van CJP, Nationale Jeugdraad en NLvoorelkaar. Doel is om in 5 jaar tijd &&n miljoen jongeren in Nederland in actie te laten komen.
Hoofdsponsor van de Celebration Philips is trots op het partnership en wilt hiermee uitdragen dat er altijd een manier is om het leven beter te maken. De focus in het partnership ligt op ''gezond leven en eten: dat is beter voor onszelf en beter voor de wereld om ons heen''. Verdere partners van Young Impact zijn onder andere Madurodam, Albert Heijn, Ministerie van OCW, Ministerie van VWS, Oranje Fonds, VSBfonds en NL2025.