Océ en NEMO Science Museum zijn een partnership aangegaan. Océ steunt NEMO in het toegankelijk maken van wetenschap en technologie voor een breed publiek.
'De steun en betrokkenheid van Océ is van sterke toegevoegde waarde voor NEMO. We delen de passie voor innovatie en het betrekken van zowel jong als oud hierbij. Dat is belangrijk voor onze samenleving, nu en in de toekomst. We zijn er trots op Océ te mogen verwelkomen als nieuwe partner van NEMO', aldus Michiel Buchel, directeur NEMO.
Mede dankzij de bijdrage van Océ kan NEMO scholen blijven ontvangen voor een speciaal gereduceerd schooltarief. ‘Als innovatiecenter van Canon vinden wij het belangrijk om de impact van techniek en wetenschap op onze wereld te laten zien. Dit partnership past dan ook heel goed bij Canons bedrijfsfilosofie Kyosei. Dit is een Japans woord dat zoveel betekent als 'samen werken en leven voor het algemeen belang'. Schoolbezoeken aan NEMO dragen bij aan de ontwikkeling en vorming van jonge mensen in Nederland, zeer belangrijk’, aldus Anton Schaaf, Chief Executive Officer van Océ.
Het partnership volgt uit een eerder succesvolle samenwerking tussen Océ en NEMO. Zo ging een jongerenpanel in NEMO Science Museum enthousiast aan de slag met een innovatie-case die Océ hen voorlegde. Jongeren tussen de 12 en 18 jaar voorzagen Océ van bruikbare inzichten. Dit soort projecten vormen een brug tussen het voortgezet onderwijs en het bedrijfsleven. ‘De frisse blik van de jongeren zorgde ervoor dat wij ons merk en onze producten zelf ook met andere ogen gingen bekijken,’ zegt Els Oostveen, een van de afgevaardigden van Océ. ‘De jongeren vonden printen cool, vooral de elevated printing technologie maakte indruk. Het was waardevol om te zien hoe jongeren aankijken tegen techniek en omgaan met beroepskeuze.’