Samen met acht partners gaan Kruidvat en het Armoedefonds in de strijd tegen verzorgingsarmoede. Tijdens de ‘Samen in actie weken', die lopen van 10 juni tot en met 23 juni, kan iedereen een steentje bijdragen.
Klanten ontvangen bij aankoop van een deelnemend product één product gratis en Kruidvat doneert, samen met haar partners, hetzelfde product aan gezinnen in armoede; een 1+1+1 actie. Ook kunnen klanten vanuit de Kruidvat Club hun spaarpunten doneren aan het Armoedefonds.
De partners die samenwerken zijn Unilever, Procter & Gamble, Colgate-Palmolive, PK Benelux, Beiersdorf, Marcel’s Green Soap, Nature Box en Essity.
Henk de Graaf, Directeur van Stichting Armoedefonds: “Een tube tandpasta of een fles shampoo zou nooit een bron van stress mogen zijn. Toch is dat de harde realiteit voor veel mensen. Verzorgingsproducten zijn geen luxe maar een basisbehoefte. De samenwerking met Kruidvat is een eerste stap om te zorgen dat verzorgingsproducten voor iedereen toegankelijk worden.”
“Wij vinden dat iedereen het verdient om zich gezond, mooi en goed te voelen, maar voor veel mensen is dit niet vanzelfsprekend. Eén op de zeven Nederlanders kampt met verzorgingsarmoede. Helaas is er te weinig aandacht is voor dit schrijnende probleem. Met het delen van de resultaten van het onderzoek willen we meer inzicht geven in deze problematiek, maar daar blijft het niet bij. Deze week ontvangen 20.000 mensen gratis een Kruidvat Health & Beautykaart ter waarde van 25 euro via het Armoedefonds. Hiermee kunnen ze verzorgingsproducten kopen in een Kruidvat winkel. Volgende week starten ook onze ‘Samen in Actie weken’, waarmee we vele duizenden mensen gaan helpen. Met deze acties leveren we een bijdrage aan het stap voor stap oplossen van verzorgingsarmoede in Nederland”, zegt Ed van de Weerd, CEO van AS Watson Benelux waar Kruidvat onderdeel van is.