Het Havenbedrijf Rotterdam heeft een driejarig sponsorcontract ter waarde van 45.000,- euro gesloten met Diergaarde Blijdorp.
Het bedrag wordt besteed aan educatie rondom het Oceanium. Met een interactief vraag- en antwoordspel wordt aandacht gevraagd voor de vervuiling van de oceanen en binnenwateren door plastic zwerfafval (plastic soep).De overeenkomst past in het beleid van het Havenbedrijf om sponsoring primair in te zetten om de band tussen stad en haven te verstevigen en om de stad aantrekkelijk te houden als vestigingsplaats. Naast evenementen als de Wereldhavendagen, North Sea Jazzfestival en CHIO, sponsort het Havenbedrijf belangrijke Rotterdamse instellingen als het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Feyenoord, De Doelen en Museum Boijmans van Beuningen.
Al vele jaren onderhoudt het Havenbedrijf een hechte band met Diergaarde Blijdorp. Zo droeg het in het verleden bij aan de oude dag van Billy, de inmiddels overleden pater familias van de Rotterdamse zeeleeuwen en schonk het dik tien jaar geleden de Oceaniumboot, het tankschip dat gemiddeld tweemaal per maand 300.000 liter oceaanwater (ballastwater) in de Rotterdamse haven ophaalt bij Maersk schepen voor de zeedieren van het Oceanium.
Op de foto: Richard van der Eijk (Havenbedrijf, links) en Erik Zevenbergen (Diergaarde) tekenen nieuw sponsorcontract op de Oceaniumboot.