Havenbedrijf Rotterdam en de Stichting Wereldhavenfestival Rotterdam hebben een nieuw sponsorcontract gesloten. Daardoor zal ook de komende vijf jaar het Havenbedrijf optreden als hoofdsponsor van dit grootschalig, drie dagen durende evenement dat jaarlijks in het begin van september wordt georganiseerd op de kades rond de Erasmusbrug.
De Wereldhavendagen past prima in het sponsorbeleid van het Havenbedrijf waarin het bijdragen aan een levendige en aantrekkelijke stad centraal staat. Bovendien wil het de band tussen stad en haven in tact houden. De haven verhuist steeds meer naar het westen en verdwijnt uit het zicht van de Rotterdammer, terwijl de haven voor de stad zeer relevant blijft. Het jaarlijkse evenement biedt deelnemers de mogelijkheid kennis te maken met de laatste ontwikkelingen in de haven, onder meer door deelname aan de tientallen excursies om haventerminals te bezoeken en de band met het haven- en industriegebied aan te halen. Daarnaast biedt de organisatie jongeren de kans de haven te laten beleven en onderwijs op alle niveaus aan te haken bij het evenement. Ook streeft men ernaar interesse bij jongeren op te wekken voor de haven door de diversiteit van banen in de haven te laten zien.
“De Wereldhavendagen is een belangrijk event dat we samen met onze partners organiseren om de van oudsher hechte band tussen haven en stad te onderstrepen en de stad aantrekkelijk te houden voor onze klanten. Het laat de bewoners uit de regio kennis maken met de moderne haven en stimuleert jongeren om in de haven te gaan werken. We zijn er trots op dat mede dankzij onze ondersteuning de Wereldhavendagen is uitgegroeid tot een nationaal evenement waar jaarlijks honderdduizenden bezoekers op af komen. We willen met dit nieuwe contract de stichting graag helpen om van de komende periode een prachtige opmaat te maken richting het gouden jubileumjaar 2027”, aldus Vivienne de Leeuw, CFO van het Havenbedrijf en voorzitter van de sponsorcommissie van het Havenbedrijf.
Sabine Bruijnincx, directeur van de Wereldhavendagen: “Het doel van ons evenement is om de verbinding tussen de Rotterdamse haven en de stad en het achterland te maken, jongeren en werkzoekenden te laten zien welke carrièremogelijkheden de haven biedt en hoe hier hard wordt gewerkt aan slimme innovaties voor een veilige, leefbare toekomst. Onze ambitie is om elk jaar weer een verrassend en vernieuwend programma aan een groeiend publiek te presenteren. Dat kunnen we niet zonder onze sponsors en partners. We zijn daarom verheugd dat we het Havenbedrijf de komende vijf jaar weer een van onze hoofdsponsors mogen noemen. Gezamenlijk kijken we vooruit - naar ons vijftigjarig jubileum, maar natuurlijk eerst naar 6, 7 en 8 september 2024, wat nu al een onvergetelijke 47e editie belooft te worden.”
Foto: Havenbedrijf Rotterdam