Soufiane Touzani’s FC STRAAT en evenementenorganisator Tribe Company bundelen krachten om jongeren in Nederland massaal in beweging te krijgen. Met een gemiddelde schermtijd van 3 tot 6 uur per dag onder jongeren is de urgentie hoger dan ooit: beweegarmoede groeit, en daar willen FC STRAAT en Tribe samen verandering in brengen.
Met deze samenwerking krijgen nóg meer jongeren de kans om gratis deel te nemen aan FC STRAAT-trainingen en -toernooien. Door de eventexpertise van Tribe Company te combineren met de bekende straatvoetbaltoernooien en online kracht van FC STRAAT, wordt meedoen voor jongeren toegankelijker dan ooit. Zo worden jongeren niet alleen geïnspireerd om te kijken, maar vooral om zelf in actie te komen: van 'Watchtime' naar 'Playtime'.
Naast deze samenwerking zet FC STRAAT een grote stap als organisatie: vanaf april 2025 gaat de club officieel verder als Stichting FC STRAAT. Hiermee kunnen ze de belangrijke samenwerkingen met gemeenten, ministeries en sponsoren verder uitbreiden. De missie blijft ongewijzigd: sport toegankelijk maken voor iedereen, en jongeren op een speelse en inspirerende manier in beweging krijgen én houden.
“Met deze stap kunnen we onze community verder uitbouwen en bijdragen aan de gezondheid en ontwikkeling van jongeren. Sport moet voor iedereen toegankelijk én leuk blijven,” aldus Soufiane Touzani, oprichter van FC STRAAT. “De urgentie is duidelijk. Door onze eventkennis te combineren met de kracht van FC STRAAT, creëren we evenementen die jongeren niet alleen inspireren, maar ook écht aanzetten tot bewegen,” vult Niel van Hoff, oprichter van Tribe Company, aan.
FC STRAAT is de grootste online én offline voetbalclub van Nederland, opgericht door straatvoetballer en programmamaker Soufiane Touzani. Via het populaire YouTube-kanaal Touzani TV (meer dan 1,36 miljoen abonnees) inspireert hij dagelijks duizenden jongeren om in beweging te komen. Met ruim 74.000 leden en een enthousiast team organiseert FC STRAAT voetbalprogramma’s en toernooien door het hele land.
Tribe Company is een full-service evenementenbureau dat impactvolle live-concepten ontwikkelt, met een bijzondere passie voor sport. Ze zijn de drijvende kracht achter bekende evenementen als De Vrienden van Amstel LIVE, BusinessBoost Live en de KNVB Voetbalkampen. Door sport te combineren met entertainment weten ze jongeren niet alleen te inspireren, maar ook duurzaam te verbinden aan beweging en sportieve initiatieven.