Clear Channel sluit partnerships met goede doelen

De Johan Cruyff Foundation, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Alpe d’HuZes en de Esther Vergeer Foundation zijn de vier goede doelen die Clear Channel Nederland dit jaar ondersteunt.

Deze doelen ontvangen mediategoed dat zij in kunnen zetten om hun boodschap door heel Nederland te verspreiden. Tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament is het mediapartnership met alle partijen vastgelegd.

“Als landelijke speler vinden we het belangrijk om iets terug te doen voor de maatschappij. Wij kiezen daarom jaarlijks enkele goede doelen die wij een warm hart toedragen. We hebben ruim 20.000 objecten in 85% van de gemeentes in Nederland, waardoor onze partners zichtbaar kunnen zijn in heel Nederland”, aldus Raymond van Kasterop, Commercial Director bij Clear Channel Nederland.

Van Kasterop vervolgt: “De gekozen doelen hebben allemaal een link met sport. Een logische keuze, want sport verbindt mensen. Vanuit onze kernwaarde ‘Fairness’ vinden wij deze verbinding belangrijk. De verbinding die sport teweeg brengt, merk je bijvoorbeeld in aanloop naar het EK Voetbal, maar ook hier bij het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam waar naast het reguliere toernooi ook het wheelchair toernooi plaatsvindt.”

Media-exposure

Het eerste goede doel dat kan rekenen op media-exposure is de Johan Cruyff Foundation. De Cruyff Foundation steunt en ontwikkelt sportactiviteiten voor kwetsbare kinderen, overal ter wereld. “De Cruyff Foundation geeft kinderen de ruimte om te sporten en te bewegen. Zeer toepasselijk is dan ook onze samenwerking met Clear Channel, die ons de ruimte biedt om onze boodschap te verspreiden door het land”, aldus Lalique Stoutjesdijk, Communicatiemedewerker bij de Cruyff Foundation.

Het tweede goede doel dat Clear Channel heeft omarmd is het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Het Jeugdfonds Sport & Cultuur betaalt de contributie of het lesgeld voor kinderen en jongeren uit gezinnen waar te weinig geld is om te sporten, dansen of iets anders creatiefs te doen. “We zijn ontzettend blij dat Clear Channel ons op deze manier steunt. Door de campagne op de billboards en abri’s hopen we meer ouders en kinderen te bereiken maar ook particulieren en bedrijven die in actie komen voor ons fonds.”, aldus Ankie van der Spank, Senior Communicatie Adviseur bij Jeugdfonds Sport & Cultuur.

Het derde goede doel dat Clear Channel een warm hart toedraagt is Alpe d’HuZes. Alpe d’HuZes is een actie waarbij deelnemers, alleen of in een team, geld bijeen brengen waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd tegen kanker. “Een jaarlijks evenement als Alpe d’HuZes kan niet zonder sponsoren zoals Clear Channel worden georganiseerd. Alleen met hen kunnen we 100% van alle donaties beschikbaar stellen voor kankeronderzoek”, aldus Marga te Velde, vrijwilliger in de rol van Clustercoördinator Communicatie bij Alpe d’HuZes.

Het vierde goede doel is niet nieuw voor Clear Channel. Na de succesvolle samenwerking in 2018 is besloten het partnership met de Esther Vergeer Foundation ook dit jaar door te zetten. De Esther Vergeer Foundation maakt gewoon sporten op een gewone vereniging mogelijk voor kinderen met een lichamelijke beperking. “We vinden het fantastisch dat het partnership met Clear Channel voorgezet wordt in 2019, het jaar van ons 15 jarig bestaan! De aandacht die we met de billboards en abri’s van Clear Channel genereren, levert een belangrijke bijdrage aan het succes van de Foundation.”, aldus Esther Vergeer, Founder Esther Vergeer Foundation.