BOVAG organiseert samen met Muziekids ambassadeurs zoals Guus Meeuwis, Armin van Buuren & Kenny B op 3 juli De Nationale Autowasdag voor Muziekids. De actie is geïnitieerd, gecoördineerd en uitgevoerd door MVR Brand Partnerships.
Deze week roepen Muziekids ambassadeurs zoals Guus Meeuwis, Kenny B en Armin van Buuren via social media iedereen op om zaterdag zijn/haar auto te gaan wassen om zoveel mogelijk geld op te halen en zo de kinderen in de ziekenhuizen te steunen. De ambassadeurs zetten zich al jaren in voor de stichting Muziekids.
Op de BOVAG Nationale Autowasdag op 3 juli worden auto’s gewassen en gepoetst voor het goede doel. Voor elke wassing die een deelnemend BOVAG-autowasbedrijf doet, draagt de deelnemende vestiging 1 euro af. Voor elke poetsbeurt die een BOVAG-poetsbedrijf uitvoert (op 3 juli of gedurende de hele week), draagt de deelnemer 10% van de opbrengst af.
Om de actie nog leuker te maken maakt BOVAG samen met de Muziekids een kleurplaat voor kinderen. BOVAG-bedrijven die meedoen kunnen deze voorafgaand en op de Nationale Autowasdag uitdelen. De ingekleurde exemplaren kunnen kosteloos opgestuurd worden naar het antwoordnummer van BOVAG en uit de inzendingen worden winnaars getrokken voor een dagje weg met het hele gezin.
“De Autowasdag is in het leven geroepen als een open dag op de laatste zaterdag voor aanvang van de zomervakanties zodat men met een schone auto op reis kan”, zegt Tom Huyskens, manager PR & Sponsoring bij BOVAG. “Een aantal jaren geleden is dat idee gekoppeld aan een goed doel zoals Villa Pardoes en twee jaar geleden Muziekids. Vorig jaar hebben we de wasdag niet door laten gaan, hoewel de wasstraten wel steeds geopend zijn gebleven. Maar we vonden het toen onverantwoord en niet passend. Dit jaar hebben we opnieuw voor Muziekids gekozen. We willen met de actie benadrukken dat weliswaar de vakantieperiode aanbreekt, maar dat het niet voor ieder kind vanzelfsprekend is om onbezorgd op vakantie te gaan. We zijn erg blij dat zulke mooie ambassadeurs zich zo inzetten voor de actie en we hopen dat het gaat bijdragen aan een extra hoge opbrengst. We hebben dit jaar in ieder geval een record aantal deelnemers met 120 vestigingen die meedoen.”
We willen met deze actie ook aan onze leden laten zien dat ze bij een mooie club horen. We behartigen hun belangen richting overheid, maar we willen ook uitstralen dat we als collectief de kracht hebben om dit succesvol te organiseren. En dat we als BOVAG aan het publiek laten zien dat we ons ook inzetten voor deze branche.”
Kijk hieronder naar de ludieke oproep van Kenny B