BNP Paribas en Stichting Jeugdfonds Sport & Cultuur Nederland hebben een driejarige overeenkomst voor het project ‘The Floor is Yours’ getekend.
The Floor is Yours is een serie van tien breakdancelessen die op 14 verschillende locaties in Nederland gegeven wordt. Het doel van het project is om meer kinderen, jongeren en ouders kennis te laten maken met dans. De lessen worden gratis aangeboden aan kinderen en jongeren uit gezinnen die hier financieel geen ruimte voor hebben. Via de BNP Paribas Foundation ondersteunt de bank het programma financieel als onderdeel van Dream Up; het internationale programma van de stichting voor sociale inclusiviteit en educatie door middel van het uitoefenen van een artistieke discipline.
Daniel Thielemans, CEO van BNP Paribas Nederland: “Via The Floor is Yours kan een nieuwe generatie op een toegankelijke manier kennismaken met kunst en cultuur. Het ontwikkelen van creativiteit en expressie vergroot de kans om later goed mee te kunnen doen in de samenleving. Voor jongeren die opgroeien in een gezin dat het niet breed heeft, is dit extra belangrijk. We zijn erg blij dat we als partner de komende drie jaar kunnen bijdragen aan het succes van dit project.”
Dit is het tweede jaar dat The Floor is Yours wordt georganiseerd. Inclusief de kinderen die dit najaar meedoen hebben al 690 kinderen meegedaan aan The Floor is Yours sinds de start in 2017. De lessen worden gegeven door dansers die bekend zijn uit de urban dance scene, zoals B-boy en dansleraar Redo en Raymon Truijen, coach van Olympisch breakdancer B-girl Vicky Bergmans en trainer van wereldkampioen breakdance Lorenzo Camboni. Redo en Lorenzo Camboni zijn de ambassadeurs voor The Floor is Yours. De lessen zijn voor kinderen vanaf zes jaar.
Monique Maks, directeur Jeugdfonds Sport & Cultuur: “Juist kinderen die opgroeien in armoede, en dat zijn er in Nederland anno 2018 nog altijd 378.000, hebben een extra steuntje in de rug nodig. Dat steuntje in de rug biedt het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Wij betalen het lesgeld/contributie voor de sportclub, muziekles, hiphop, tekenles of iets anders creatiefs. Zodat alle kinderen kunnen ontdekken wat ze leuk vinden, de kans krijgen nieuwe vriendschappen te sluiten, kortom: hun leefwereld vergroten”
De sponsoring van The Floor is Yours past binnen de doelstelling van BNP Paribas Nederland om een een positief verschil te maken binnen de Nederlandse culturele sector en binnen de internationale doelstellingen van het Dream Up programma van de BNP Paribas Foundation.
Het Dream Up programma van de BNP Paribas Foundation is in 2015 gestart en is gericht op economische, sociale en educatieve inclusiviteit van kinderen en jongeren en voor kinderen en jongeren met een handicap. Dream Up geeft hen de kans om een artistieke discipline uit te oefenen. Het programma is 2018 met drie jaar verlengd met een additioneel budget van Eur 1,8 miljoen en ondersteunt hiermee 20.000 kinderen in 30 landen.