Tijdens de opening van de ontbijtweek bij Space Expo in Noordwijk overhandigt Blue Band een cheque ter waarde van 100.000 euro aan het Nationaal Schoolontbijt. De donatie is mogelijk gemaakt door Blue Bands ‘Broodje Doneer' retailactie.
Met de donatie ondersteunt Blue Band het Nationaal Schoolontbijt in haar streven om kinderen te leren over het belang van een gezond ontbijt. Daarnaast markeerde de actie de start van een langdurige strategische samenwerking tussen Blue Band en het Nationaal Schoolontbijt, waarbij Blue Band naast de donatie, jaarlijks ook ontbijtboxproducten beschikbaar stelt.
Blue Band heeft de Broodje Doneer-campagne geïnitieerd ter ere van haar 100-jarig bestaan. Sinds april vertegenwoordigde elk verkocht Blue Band kuipje een donatie aan het Nationaal Schoolontbijt. Tijdens de ontbijtweek schuiven kinderen van diverse onderwijsinstellingen door heel Nederland aan tafel voor een gezond ontbijt en krijgen zij educatie over hoe ze hun dag goed kunnen beginnen.
Alexandra Hartevelt (Blue Band): “Blue Band en het Nationaal Schoolontbijt streven er samen naar om het beste te bieden voor schoolgaande kinderen. De droom van het Nationaal Schoolontbijt is dat elk kind in Nederland elke dag een gezond ontbijt krijgt. Voor ons was het, zeker in het kader van ons 100-jarig bestaan, niet meer dan logisch de handen ineen te slaan en dit jaar een totaalbedrag ter waarde van 100.000 ontbijtjes te schenken. Bij deze langdurige samenwerking kijken we continu hoe we het Nationaal Schoolontbijt optimaal kunnen ondersteunen om het beste aan kinderen te bieden."