AZ en AFAS lanceren campagne Hartbewakers

AZ en AFAS Software starten samen de campagne Hartbewakers. Deze campagne sluit aan bij een initiatief van de Hartstichting en de KNVB, in samenwerking met de Nederlandse Reanimatie Raad, om bewustwording te creëren voor een hartveilig leef- en sportklimaat. In samenwerking met lokale partners, zoals het Noordwest Ziekenhuis en Medivice, krijgen spelers, supporters en trainers een educatief programma aangeboden.

Het doel van de campagne is om zoveel mogelijk AZ-voetbalfans bewust kennis te laten maken met reanimeren en daarbij het noodzakelijke gebruik van een AED. Hierbij is snelheid van cruciaal belang, omdat bij een hartstilstand iedere seconde telt. Door snel en kundig te reanimeren en een AED te gebruiken, wordt de overlevingskans aanzienlijk verhoogd.

Samenwerking met AFAS voor een hartveilige omgeving

De campagne wordt ondersteund door AFAS Software, de naamgever van het AZ Stadion en 'official partner' van AZ. "Met deze campagne willen we vooral het bewustzijn rondom hartveilig voetballen vergroten. Wij vinden het hartverwarmend om via AZ, supporters en amateurclubs in beweging te krijgen om na te denken over de veiligheid in hun eigen omgeving. We zullen daarnaast AED’s beschikbaar stellen, die zichtbaar in en rondom het AFAS Stadion worden geplaatst, zodat ook op niet-wedstrijddagen de omgeving extra veilig is”, aldus Martijn Delahaye, Directeur Marketing & Communicatie bij AFAS Software.