ABN AMRO breidt de samenwerking met Young Impact uit en verbindt zich als hoofdsponsor aan Young Impact Day 2020, dé nationale actiedag waarop tienduizenden jongeren in actie zullen komen voor de wereld om hen heen.
"ABN AMRO zoekt continu naar duurzame en sociale oplossingen, investeringen en initiatieven die een positieve impact hebben op de samenleving. Young Impact is zo’n initiatief", aldus Sander Bestevaar, Hoofd Brand Activation en Events bij ABN AMRO. "Via Young Impact kunnen wij onze kennis, middelen en netwerk inzetten om jonge idealisten te helpen bij hun weg naar succes. Young Impact staat en gaat voor een duurzame, sociale toekomst en dus dragen wij hier maar wat graag aan bij."
Op Young Impact Day staan vijf mega-challenges centraal die aangevoerd worden door vijf bekende Nederlanders. Als hoofdsponsor verbindt ABN AMRO zich ook aan één van die challenges, rondom het thema gelijkheid. Dit sluit mooi aan bij de focus die de bank al jaren heeft op het thema Diversiteit en Inclusie. Patrick Anthonissen, oprichter van Young Impact: "Wij zijn enorm blij met dit unieke partnership. ABN AMRO toont lef en leiderschap door groots in te stappen in een nieuw concept. Ze laten zien dat ze écht geloven in jongeren en samen willen werken aan een mooiere samenleving."
ABN AMRO ging vorig jaar een samenwerking aan met Young Impact en werd partner van de environment award. Dit jaar wordt men naast partner van Young Impact Day ook sponsor van een van de challenges.
ABN AMRO gelooft in ambitieuze mensen die gedreven zijn om verder te komen en er voor gaan. Bestevaar: "Sponsoring biedt een podium voor het verhaal en de missie van onze bank. Dit partnership met Young Impact is daar een mooi voorbeeld van. Gebaseerd op de purpose ‘Banking for better for generations to come’ en ons sponsoring activatiethema ‘Buitengewoon Gedreven’ verbinden we ons aan de gamechangers van onze maatschappij: zij die doorgaan waar anderen stoppen en hun energie en creativiteit gebruiken om de wereld mooier te maken."