Veel sponsors voor Amsterdam India Festival

AkzoNobel, Corus, ING, KLM en KPMG zijn de hoofdsponsors van het Amsterdam India Festival dat in november bij verschillende culturele organisaties in Amsterdam plaatsvindt.

Het Amsterdam India Festival wordt verder mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het HGIS Cultuurfonds en de Gemeente Amsterdam. Partners van het Amsterdam India Festival zijn de Volkskrant en de Bijenkorf.

Het Amsterdam India Festival vindt plaats van 12 november tot en met 30 november 2008 en wordt georganiseerd door het Concertgebouw samen met een groot aantal andere cultuurinstellingen in Amsterdam.

Het Amsterdam India Festival presenteert een veelzijdige culturele staalkaart met tientallen evenementen op het gebied van muziek, dans, mode, film, fotografie, theater, beeldende kunst, architectuur, multimedia en debat. Thema van het festival is Blended Cultures, verwijzend naar de enorme verscheidenheid aan culturen die in India met elkaar samenleven. Een diversiteit die ook in Amsterdam te vinden is.

Cultuurinstellingen die aan het festival zullen deelnemen zijn het Amsterdam Fashion Institute (AMFI), Arcam, Azië Studies in Amsterdam (AsiA), International Institute for Asian Studies (IIAS), de Balie, Bimhuis, Canvas International Art, Het Concertgebouw, De Bussy, Filmmuseum, FOAM, IDFA, Korzo5HOOG (Den Haag), Lloyd Hotel & Culturele Ambassade, Melkweg, Museum Van Loon, Museum Jan van der Togt (Amstelveen), De Nederlandse Opera, Noorderkerk, Paradiso, Planet jr. Productions, Rijksmuseum/Van Gogh Museum, Tropentheater en Tropenmuseum (Junior), Universiteit van Amsterdam, Waag Society.

Parallel aan het culturele festival zal onder auspiciën van de Nederlands Indiase Kamer van Koophandel (NICCT), VNO/NCW en het Ministerie van Economische Zaken een grootschalig economisch programma plaatsvinden. Tijdens deze Business Meet zal worden onderzocht hoe de innovatieve kracht van beide landen kan worden gewaarborgd, door op verschillende vlakken met elkaar samen te werken.